یزد- کارشناس نظارت و بازرسی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد گفت: عرضه طیور زنده در سطح شهر یزد ممنوع بوده وبا هر گونه عرضه طیور زنده در سطح شهر برخورد قانونی صورت می گیرد.

عرضه طیور زنده در سطح شهر یزد ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین، محمد احمدی با بیان این خبر اظهار داشت: عرضه طیور که به صورت زنده و توسط خودروهای غیر مجاز و فاقد مجوز در نقاط مختلف شهر عرضه می شوند، فاقد هر گونه پیشینه ی بهداشتی بوده و می تواند منجر به شیوع انواع بیماری های دامی و مشترک شود.

وی افزود: این کار علاوه به خطر انداختن امنیت غذایی و سلامت عمومی شهروندان باعث به خطر افتادن سرمایه طیور استان می شود و به همین دلیل با هر گونه عرضه طیور زنده در سطح شهر برخورد قانونی صورت می گیرد.

احمدی تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع، در صورت مشاهده یا گزارش عرضه طیور زنده در سطح شهر بنابر قوانین سازمان دامپزشکی، طیور توقیف و معدوم شده و ضمن انتقال خودرو به شهرداری، عاملین فروش غیر مجاز طیور نیز جهت رسیدگی، به مراجع قضایی ارجاع می شوند.

این مسئول ضمن اعلام شماره تلفن ۱۵۱۲ برای تماس همشهریان از شهروندان خواست ضمن پرهیز از خرید هرگونه طیور زنده غیر مجاز از افراد بدون مجوز و خودروهای دوره گرد؛ با گزارش موارد تخلف، به حفظ سلامت عموم جامعه و نیز کنترل بیماری در صنعت پرورش طیور صنعتی استان، همکاری لازم را بعمل آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.