اهواز_ عضو شورای کلانشهر اهواز گفت: آب شرب اهواز، آب سالمی نمی باشد و سیستم فاضلاب نیز در بسیاری از مناطق ، مردم ما را عذابها می دهد.

 سیستم فاضلاب در بسیاری از مناطق مردم اهواز را عذاب می دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا ایزدی در نهمین جلسه شورای شهر اهواز  عنوان کرد: به عنوان نماینده مردم شریف اهواز در شورای اسلامی این کلانشهر وظیفه دارم که در دفاع از حقوق آنان، مشکلاقشان را به گوش مسئولین رسانده و مطالبه گر خواسته های به حق آنان باشم.  
ایزدی با بیان اینکه مردم ما در خوزستان و اهواز پس از انقلاب اسلامی شاهد جنگی نابرابر، و مستقیمی با اسنکبار جهانی بوده اند گفت: استکبار در لباس حزب بعث عراق که بازیچه دست آنان بود هشت سال مقاومت و مبارزه را پشت سر گذاشت و اکنون پس از گذشت ۲۸ سال از دفاع مقدس، امکانات شهری، رفاهی و اجتماعی این مردم در شان و منزلت آنان نمی باشد، علی رغم سرمایه عنظیم موجود در استان متاسفانه مردم شاهد کمبودهای غیر معقول می باشند.  

آب شرب اهواز، آب سالمی نمی باشد
وی وجود معضلاتی همچون بیکاری و آسیب های اجتماعی ناشی از آن و عدم امکانات اجتماعی مطلوب، آب ناسالم و سیستم فاضلاب فرسوده دانست و ادامه داد: اینها همه دست به دست هم داده که مشکلات عدیده ایی را برای مردم ما رقم بزند. عزیزان، آب شرب اهواز، آب سالمی نمی باشد و سیستم فاضلاب نیز در بسیاری از مناطق، مردم ما را عذابها می دهد.
این عضو شورا ادامه می دهد: طی سال جاری ایستگاههای پمپاژ و تابلوهای برق در سیستم آب و فاضلاب سرویس نشده و کیفیت آب از آنچه که می باشد هم پایین تر آمده و خواهد آمد. طبق اظهار یکی از مدیران این شرکت در ۳۰۱ نقطه، تلاقی آب و فاضلاب وجود دارد و اسناد محرمانه موجود نشان میدهد چند محله که فعلا از نام آنها خودداری می کنم آب آشامیدنی آن از آلودگی بالایی برخوردار است.
وی می افزاید: شکایاتی نیز به شعبه ۹ دادگاه قدس ارانه شده است تلاقی آب و فاضلاب در برخی محله ها یعنی ابتلا به انواع بیماریها از جمله بیماری هپاتیت A که تاکنون ۱۳ نفر را به این بیماری مبتلا کرده است و ۱۰ نفر از آنان طی تیر و مرداد ۹۶ مبتلا شده اند.  
ایزدی تصریح کرد: این در حالی است که در قبوض شرکت آب و فاضلاب آیتم هایی همچون هزینه دفع فاضلاب، هزینه آبونمان فاضلاب و هزینه نگهداری آب شرب و مواردی دیگر ذکرشده و از مردم اخذ می شود که مجموع آن بیش از مبلغ مصرف آب است، اما در برابر اخذ این مبالغ، خدمات مطلوبی ارائه نمی گردد.
عضو شورای شهر اهواز گفت: در بخشی از محلات اهواز همچون کوی باهنر، کوی جمهوری اسلامی، کمپلو، کوی رمضان و پالادشهر، کوی بسساحی، گوی مدرس و کوی علوی، هنوز بارندگی نشده اما فاضلاب دفع نمی شوند و به خیابانها سرازیر می شود. در محله هایی از باغ شیخ، کوی مدرسه
کوی سیاحی، جوی های روباز که می بایست آهک باشی می شد هنوز این مهم عملی نشده و از طرفی فاضلاب آن به خیابانها سرازیر و به وسیله ی عابران پیاده و خودروها، آلودگی آن به منازل مسکونی، محل کسب و کار و مساجد منتقل می کنند که از نزدیک شاهد همه این موارد بوده ام و عرق شرم بر پیشانی داشته و جوابی برای آن نداشته ام.
وی اظهار کرد: از مدیران ارشد استان تقاضا دارم یک بار برای همیشه مشکل آب و فاضلاب اهواز را حل کنند، هیچگونه توسعه ای به موازات آن صورت نمی گیرد.

مردم نسبت به مجموعه شهرداری بد بین شدند
ایزدی خطاب به شهردار جدید افزود: در دو ماه گذشته با شروع کار شورا، روزانه شکایات زیادی از طرف مردم شریف اهواز دال بر عدم فساد ستیزی شورا و شهرداری را شاهد هستیم، در برخی از مناطق هشتگانه شهرداری و بخش هایی از سازمانها به گونه ای عمل می شود که این اقدامات خلاف قانون و شرع بوده و موجب شده مردم نسبت به مجموعه شهرداری بد بین شوند هر چند در شهرداری افراد شریف، مسئولیت پذیربسیاری وجود دارند که با همه سختی ها و مشکلات معیشی به خدمت صادقانه خود مشغول هستند.

وی با ابراز اینکه امیدوار است مطالبات مردم جامه عمل پوشانده دست متخلفین از این شهر کوتاه شود، گفت: پارکهای محلات فاقد سرویس بهداشتی می باشد و از آنجایی که در ۲۵ پارک، ورزش صبحگاهی و شامگاهی انجام می شود وجود سرویس های بهداشتی، بسیار ضروری است و انتظار های رود در برنامه کوتاه مدت شهرداری برنامه ریزی و اقدام لازم بعمل آید.  
وی افزود: همچنین شهروندان که تنها محل تفریح و اوقات فراغت خود را می توانند در پارک ها آنهم در ساعات محدود شب سپری کنند از عدم وجود سرویس های بهداشتی کافی و تاریکی فضای پارک ها رنج می برند.  
ایزدی با اشاره به  معضلات بخش حمل و نقل عمومی تصریح کرد: مردم ما با توجه به وسعت شهر و هزینه بالای ایاب و ذهاب با متوسل به این بخش از امکانات شهرداری می شوند. که تعداد ۱۸۰ دستگاه اتوبوس که اکثرا مشکل دار هستند جوابگوی مردم  نیست، حال آنکه باید حدود ۶ برابر دستگاهای موجود، در شهر فعال باشد.

وی درباره پارک بانوان شهروند که طی مراسمی در فردین ماه ۹۵ رسما افتتاح شد، هم اضافه کرد: متاسفانه تاکنون مورد استفاده بانوان قرار نگرفته و پارک بانوان گلستان نیز همراه با نواقصی زیادی که دارد حدود یک سال بعلت مشکل سیستم فاضلاب، تعطیل و سرمایه هایبسیاری از اموال مردم در حال استهلاک می باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.