شیراز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نرخ بیکاری استان در تابستان سال جاری را ۱۰.۴ اعلام کرد.

نرخ بیکاری استان فارس ۱۰.۴ درصد است/اعلام نرخ مشارکت اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین، ساسان تاجگردون بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی آمار با اشاره به اینکه نرخ بیکاری با نرخ مشارکت اقتصادی ارتباط نزدیکی دارد، اظهار کرد: در سال ۹۴ نرخ بیکاری فارس ۱۲.۱ و مشارکت اقتصادی ۳۷.۵ درصد بود.

تاجگردون نرخ بیکاری استان فارس در سال ۹۵ را ۱۱.۴ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سال گذشته نرخ مشارکت اقتصادی ۳۹.۴ بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نرخ بیکاری استان در تابستان سال جاری را ۱۰.۴ اعلام کرد و گفت: مشارکت اقتصادی در مدت‌زمان یادشده ۴۱ درصد بوده است.

وی بهبود نرخ بیکاری در استان فارس را نتیجه تلاش بخش خصوصی و مدیریت دولتی دانست و میزان اعتبارات ملی عمرانی استان در سال جاری را ۹۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۶۸ درصد اعتبارات در این حوزه در قالب اسناد خزانه یک‌ساله و دوساله ابلاغ‌شده است.

۳۸ پروژه عمرانی در استان فارس واگذار شده است

تاجگردون اعتبارات استانی عمرانی را ۹۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۳۸ درصد اعتبارات در این حوزه ابلاغ‌شده که ۳ درصد نقدی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس تأکید کرد: ۱۱۹ پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام مشخص‌شده که تاکنون ۳۸ پروژه واگذارشده است.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه موضوع نظارت بر عملکرد دستگاه نیز مطرح است، گفت: نظارت بر اموال دستگاه‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که تاکنون ۷۳ دستگاه اجرایی استان آمار خود را ارائه کرده‌اند.

به گفته تاجگردون طبق قانون اموالی که موردنیاز نباشد می‌توان به فروش رسیده و بودجه آن به دستگاه مربوطه تزریق شود.

وی بابیان اینکه در حوزه استخدام‌ها نیز بحث نظارت مطرح است، گفت: دیوان محاسبات در خصوص استخدام نیرو در شهرداری اعتراض دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با تأکید بر اینکه این استان در خصوص تشخیص صلاحیت پیمانکاران دارای جایگاه مناسبی است، گفت: اما متأسفانه حدود ۷۰ درصد پیمانکاران بیکار هستند که آن‌هم به دلیل رکود پروژه‌های عمرانی و کمبود اعتبارات است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.