اهواز- استاندار خوزستان گفت: تا پایان سال جاری باید فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در سطح ۳۱۲هزار هکتار اجرایی و به پایان برسد. 

فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی در حاشیه  جلسه شورای کشاورزی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح ۵۵۰۰ هزار هکتاری مباحثی با سازمان برنامه‌ریزی کشور بوجود آمده بود که قرار شد دستگاه‌های اجرایی مرتبط اقدامات لازم را برای رفع این مسائل انجام دهند. 
  
وی افزود: مشکلات برق‌رسانی به برخی مناطق اجرای این طرح مورد بررسی قرار گرفته و باید اقدامات لازم برای رفع این مشکلات انجام شود که بتوانیم تا پایان امسال شاهد اجرا و نهایی شدن ۳۱۲ هزار هکتار فاز اول طرح ۵۵۰هزار هکتاری باشیم. 
  
استاندار خوزستان تصریح کرد: اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و هماهنگی‌های انجام شده در این خصوص مورد بررسی قرار گرفته و قرار است در هفته‌های آینده جلسه‌ای در حضور معاون اول رییس جمهور تشکیل و در خصوص تخصیص آب فاز دوم تصمیم‌های لازم اتخاذ شود و اجرای طرح به شکل فاینانس و یا هر روش دیگری در دستور کار قرار گیرد. 
  
شریعتی با اشاره به کشت پاییزه عنوان کرد: قرار است حدود ۹۷۰ هزار هکتار زمین‌های قابل کشاورزی استان زیر کشت گندم، کلزا و دیگر دانه‌ها که خوزستان مستعد کشت آن‌هاست قرار بگیرند. در این زمینه مسایلی در بحث تامین آب در حوزه رودخانه‌های کارون، کرخه، مارون، زهره و دز وجود دارد که آن‌ها نیز بررسی شده است. 
  
وی ادامه داد: قرار است اقدامات لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی، سازمان آب و برق خوزستان و جهاد نصر انجام گیرد تا در مناطقی که مشکلاتی در بحث تامین آب وجود دارد، چاه‌های جدید، حفاری و یا چاه‌های قبل مجدد احیا شوند. 
  
استاندار خوزستان بیان کرد: امیدواریم امسال با بارندگی خوبی مواجه باشیم و بتوانیم کشاورزان را در زیر کشت بردن زمین‌ها کمک کنیم زیرا کمک به کشاورزان کمک به اقتصاد کشور و نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است. 
  
شریعتی با بیان این‌که امید کشور در تولید محصولات کشاورزی و گندم به جلگه حاصل‌خیز خوزستان و آب‌های روان آن است، اظهار کرد: امیدواریم در این زمینه در جهت خودکفایی کشور گام برداریم تا اشتغال موثری در حوزه کشاورزی شکل گیرد. 
  
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های بهره‌وری بیشتر از آب از جمله آبیاری‌های تحت فشار در استان در حال اجراست که سازمان جهاد کشاورزی و جهاد نصر با سرعت و دقت خوبی این طرح‌ها را پیش می‌برند تا بهره‌وری از  آب و خاک بیش از پیش شود و بتوان با این میزان آب بیشترین بهره‌وری را داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.