یزد - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برپایی ۷ موکب از طرف امامزادگان استان با اعزام ۴۰۰ نفر خادم الحسین جهت خدمت رسانی به زائرین حسینی و اطعام ۷۰۰ هزار نفر در ایام اربعین حضرت سید الشهدا (ع)خبر داد.

۷ موکب از طرف امامزادگان استان یزد در پیاده روی اربعین برپا می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین زارع زاده با بیان این خبر اظهارداشت: اعضای هیئت امنای امامزادگان و خادمین بقاع متبرکه استان یزد با برپایی ۷ موکب در مرز چدابه و شهر کربلا  به زائران حضرت سید الشهدا (ع) خدمت رسانی می کنند و برنامه خدمت رسانی با محوریت موکب امامزاده شاهزاده فاضل برنامه ریزی شده و در مجموع ۴۰۰ نفر به عنوان خادم الحسین در موکب های کربلا و مرز چذابه خدمت می کنند.

وی افزود: در فضای موکب آستان مقدس امامزاده شاهزاده فاضل (ع) یزد توزیع ۳۵ هزار اطعام در روز اول انجام می شود و تا ۱۲۰ هزار اطعام در روز اربعین خواهد رسید که به طور میانگین از دهم تا بیست و دوم ماه صفر بالغ بر ۷۰۰ هزار وعده غذایی اطعام صورت می گیرد.

زارع زاده همچنین با اشاره به تنوع غذایی موکب امامزاده شاهزاده فاضل (ع) گفت: حتی برای افرادی که نیاز به غذای خاص دارند وعده غذای رژیمی مانند شوربا ، سوپ ، آش و آب گوشت تدارک دیده شده و برای پشتیبانی از بحث اطعام ۳۵۰ هزار بسته غذای آماده بسته بندی شده تدارک دیده شده که در روز های منتهی به اربعین توزیع خواهد شد.

وی فعالیت این موکب به عنوان ستاد گمشدگان و راهنمای زائران را یادآور شد و تاکید کرد: همراه این گروه همچنین ۲۸ پزشک حضور دارد که در شهر کربلا و در محل موکب امامزاده شاهزاده فاضل (ع) مستقر هستند و این در موکب یک دستگاه نانوایی مستقر می شود که روزانه ۹۰ هزار نان ماشینی لواش را پخت می کند

مدیر کل اوقاف استان همچنین از توزیع ۹۰ هزار بسته آب بهداشتی به صورت روزانه خبر داد و اظهار داشت: برای تدارک انواع سوپ و آش در این موکب ۵۴ تن انواع سبزی خام و ۵ تن شلغم به کربلا ارسال شده است.

وی هچنین از خدمت رسانی امامزاده جعفر (ع) یزد با برپایی چایخانه در شهر کربلا خبر داد و افزود: گروه خدام این امامزاده جمعه این هفته اعزام خواهند شد.

زارع زاده همچنین با اشاره به موکب امامزاده سید جعفر محمد (ع) افزود: این موکب نیز خلا اسکان زائران در شهر کربلا را جبران خواهد کرد و روزانه ۶۰۰ نفر را در خود اسکان می دهد.

وی همچنین از ایجاد فضای فرهنگی در موکب این امامزاده با حضور سخنرانان و مداحان کشوری خبر داد و گفت: با همکاری صدا و سیمای مرکز یزد نیز قرار است بخشی از این برنامه ها پوشش تصویری داده شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: همچنین اسکان روزنه ۵۰۰ نفر  در موکب امامزاده سید البوالقاسم بیده شهرستان میبد ، انتقال۴۰ تن آرد و پخت روزانه ۱۵ هزار نان در موکب امامزادگان سید احمد و سید محمود (ع) مهردشت ابرکوه از دیگر برنامه های موکب امامزادگان استان در مراسم پیاده روی اربعین می باشد.

زارع زاده خاطر نشان ساخت : موکب الرضا امامزاده شاهزاده فاضل در محل ساختمان وزارت الصحه جنب کنسول گری سابق ایران در شهر کربلا، موکب امامزاده سید جعفر محمد (ع) در محل تل زینبیه ، موکب امامزاده جعفر (ع) در خیابان طویرج و هزار و هشتصد متری حرم حضرت عباس (ع) ، موکب امامزادگان سید احمد و سید محمود مهر دشت ابرکوه در مرز چذابه و تل زینبه شهر کربلا و موکب امامزاده سید ابوالقاسم بیده میبد در باب القبله شهر کربلا به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.