عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تبیین پیام عاشورا تاکید کرد و گفت: باید از فرصت این عزاداری برای بیان چهره واقعی دشمنان اسلام نیز استفاده شود.

لزوم تبیین پیام عاشورا/چهره واقعی استکباردر خلال عزاداری بیان شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی بعدازظهر چهارشنبه در گفت و گویی با اشاره به نقش عزاداری امام حسین (ع)، اظهار کرد: احیا و تبیین اهداف و آرمان امام حسین (ع) از قیام عاشورا مهم ترین پیام عزاداری ها است.

وی با بیان اینکه ادامه حکومت ننگین یزید سبب نابودی اسلام می شد، افزود: امام حسین (ع) به رغم نداشتن سپاه بزرگ و تجهیزات تدبیری انجام دادند که سبب نابودی یزید شد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این مهم ترین موضوعی است که باید مورد توجه جامعه ما قرار گیرد، گفت: مسلمانان نباید از حکومت های استکباری که به ظاهر دارای قدرت هستند بترسند و اگر به وظیفه خود به درستی عمل کنیم استکبار جهانی و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام حسین (ع) با توجه به شرایط آن دوران تصمیم به قیام گرفت، خاطرنشان کرد: با قیام امام حسین(ع) در کوتاه ترین زمان بساط حکومت یزید و بنی امیه برچیده شد.

آیت الله موحدی کرمانی که با رادیو اربعین گفتگو می کرد با بیان اینکه امروز مسلمانان جهان باید این پیام امام حسین(ع) را درک کنند، تصریح کرد: به فرموده امام بزرگوار امروز استکبار جهانی و دشمنان اسلام با ظاهری آراسته ولی باطنی زشت به دنبال ضربه زدن به اسلام و مسلمانان هستند.

وی با تأکید برضرورت هوشیاری مسلمان درقبال این دشمنان، ادامه داد: خوشبختانه با اتفاقات اخیر چهره واقعی این کشورها برای مردم جهان آشکار شده است.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری یکی از وظایف مسئولان را بیان این چهره استکبار جهانی و به ویژه آمریکا دانست و یادآورشد: باید در خلال عزاداری های حسینی (ع) مباحث دشمن شناسی برای مردم بیان شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه توجه به این حوزه در عزاداری ها بیش از گذشته شده است، افزود: انتظار می رود به برکت این آگاهی، قدرتی که اسلام به دست آورده است در جهان گسترده تر شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.