کرمان - استاندار کرمان عنوان کرد: به دنبال استقرار دولتی روان، چابک، پاسخگو، سالم و پاک دست در استان کرمان هستیم و همه باید در این زمینه دست به دست هم دهیم.

پی گیر استقرار دولت پاسخگو و سالم در مورد استان کرمان هستیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی صبح پنجشنبه در نخستین جلسه ستاد راهبردی و هماهنگی برنامه ششم توسعه کشور در کرمان افزود: مدیران باید با حریت و آزادگی مسائل را در دستگاه های اجرایی دنبال کنند و خواهند دید که مردم، شهدا و مسئولان کشور خوشحال خواهند شد.

رزم حسینی عنوان کرد: مدیران و رسانه ها نباید جرات را از خود بگیرند و باید برای خدا کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا احکام برنامه ششم توسعه کشور را بشناسیم، زیرا می تواند ظرفیت خوبی برای برون رفت از دولت سالاری باشد.

رئیس ستاد راهبردی و هماهنگی برنامه ششم توسعه کشور در کرمان ادامه داد: برنامه ششم توسعه کشور اهداف خوبی را برای استان کرمان در نظر گرفته است و مدیران باید به این موارد توجه لازم را داشته باشند و مجوزهای لازم را دریافت کنند تا توسعه استان با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: اگر در برنامه ششم توسعه کشور موفق به بازگرداندن اختیارات به استان ها شویم، موفق خواهیم بود.

رزم حسینی گفت: اگر به نحوی هم پوشانی استان با سواحل مکران صورت گیرد، می تواند فعالیت های منطقه مکران را گسترش داده و فعالیت های اقتصادی استان کرمان را تعمیق دهد.

رزم حسینی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از عملکرد برخی از بخش های خصوصی گفت: اکنون زمینه مناسبی برای ورود بخش خصوصی به پروژه های توسعه ای ایجاد شده و این موضوع باید مد نظر قرار گیرد.

اتاق بازرگانی استان کرمان عملا تعطیل است

استاندار کرمان گفت: اتاق بازرگانی استان کرمان عملا تعطیل است و هیچ نقشی برای تامین مالی پروژه های استان برعهده نمی گیرد.

رزم حسینی افزود: انتظار می رفت اتاق بازرگانی یک تحرک جدی در بخش خصوصی ایجاد کند و زمینه کارافرینی را در مردم و جوانان ایجاد کند..

وی بر مطالبه گری رسانه ها از دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در راستای اجرای وظایف و ماموریت های آنها تاکید کرد و گفت: در این مسیر رسانه ها بدون نگاه به جناح و خط سیاسی، اقدامات را مورد ارزیابی قرار داده و درباره کاستی ها مطالبه گری کنند.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های نظارتی نیز علاقه مند به همکاری در پروژه های مختلف هستند و دراین رابطه مدیران دستگا های اجرایی باید با این مدیران همکاری کرده و جلسات مشترک برگزار کنند و فقط به بهانه دستگاه های نظارتی کارها را به تعویق نیندازند.

استاندار کرمان از مدیران خواست تا با بررسی دقیق احکام برنامه ششم توسعه از فرصت این احکام برای توسعه استان استفاده کنند.

رزم حسینی همچنین افزود: مدیران با هماهنگی و تعامل با دستگاههای نظارتی روند واگذاری پروژههای نیم تمام را به بخش خصوصی سرعت بخشند.

وی گفت :دوران دفاع مقدس در برابر هجمه های دشمن و موشک بارانها توانستیم سربلند بیرون بیاییم حالا که بسیاری از زیر ساختها اماده است باید با الگو برداری از همان دوران و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی فرصتها را دریابیم و مشکلات را یکی یکی حل کنیم و بدانیم که باید پاسخگوی خون شهدا و ایثارگران باشیم.

رزم حسینی عنوان کرد: اگر به دنبال ایجاد نهاد پایدار اقتصاد مقاومتی در استان کرمان هستیم در حقیقت به دنبال استقرار دولتی روان، چابک، پاسخگو، سالم و پاک دست در استان کرمان هستیم و همه باید در این زمینه دست به دست هم دهیم.

وی افزود: وقتی انتخاب ها به درستی انجام شود، کسی به خود اجازه نمی دهد که جوابگو و پاسخگوی مردم نباشد .

رزم حسینی ادامه داد: مدیران اگر با حریت کار کرده و باندبازی و رفیق بازی نکنند و مفاسد مالی نداشته باشند کار آنها مورد تائید دستگاه های نظارتی هم خواهد بود و گرفتاری نخواهند داشت.

وی افزود :مدیران باید درد کار و دغدغه توسعه داشته باشند و در ارتقا اقتصادی و فرهنگی جامعه از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

هزینه فرصتهای از دست رفته پروژه های نیمه تمام زیاد است

حمید ذکاء اسدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: بخش خصوصی در اجرای هر پروژه به دنبال کسب سود است و اگر روال قانونی در پروژه ای دنبال شده، دستگاه های نظارتی باید همراهی لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کاش دستگاهی تشکیل می شد و هزینه فرصت های از دست رفته پروژه ها را حساب می کرد و در این زمینه باید تشکلی در کشور باشد که از دستگاه های مجری و نظارتی در این زمینه سوال کند.

وی یادآور شد: بسیاری از پروژه ها را داریم که چندین ده و صد و میلیارد در آنها هزینه شده و سال ها نیمه تمام باقی مانده و زیان ایجاد  شده برای کشور و مردم را دستگاه های مجری و نظارتی باید پاسخگو باشند.


بهره وری استان در برنامه پنجم منفی بوده است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت: حجم اعتبارات دولتی حدود ۱۳ درصد منابع مورد نیاز برنامه ششم توسعه کشور را تامین می کند و مابقی اعتبارات مورد نیاز باید ازبخش های خصوصی و غیر دولتی تامین شود.

جعفر رودری افزود: برنامه ششم توسعه کشور ابلاغ شده و یکی از ویژگی های اصلی آن توجه به مفهوم توسعه به جای توجه محض به رشد اقتصادی است و بر این اساس عوامل غیر اقتصادی نیز مد نظر قرار گرفته است.

دبیر ستاد راهبردی و هماهنگی برنامه ششم توسعه کشور در کرمان با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور، استان کرمان محوریت جنوبشرق را دارد، عنوان کرد: استان کرمان با نقش آفرینی در ایجاد خدمات می تواند پشتیبان منطقه مکران باشد.

وی افزود:رسیدن به هشت و نیم درصد رشد اقتصادی در استان کرمان غیر قابل دسترس نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان عنوان کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال در کشور در نظر گرفته شده و ۶۱۰ میلیارد تومان به استان کرمان ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بهره وری استان در برنامه قبلی منفی بوده است و باید این موضوع رابه عنوان یک هدف در برنامه ششم توسعه به صورت ویژه مد نظر قرار دهیم تا به راهکارهایی در این زمینه دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم واگذاری سه هزار پروژه ملی نیمه تمام به بخش غیر دولتی، عنوان کرد: در استان کرمان در سال گذشته ۵۴۳ پروژه واگذار شده و در سال جدید ۱۰۹ پروژه باید واگذار شود.

رودری یادآور شد: سه هزار و ۱۴۴ پروژه در استان وجود که یک هزار و ۶۳ پروژه در سال ۹۶ احداثی یا توسعه ای هستند که قابلیت واگذاری دارند و ما بقی پروژه های مستمر برای تجهیز، نگهداری یا بهره برداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.