ایلام- معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور گفت: امکان خروج زوار اربعین حسینی بدون اخذ روادید امکان‌پذیر نیست.

امکان خروج زوار اربعین حسینی بدون اخذ روادید امکان‌پذیر نیست

به گزارش قدس آنلاین، حسین ذوالفقاری ظهر امروز در جریان بازدید از مرز بین‌المللی مهران اظهار کرد: مرز مهران مسیر تردد زوار اربعین حسینی است که مورد توجه و عنایت مردم واقع شده است.

معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: بر این اساس این خروجی باید بیش از گذشته مورد توجه و عنایت مسؤولان ستاد اربعین قرار گیرد و در این زمینه نیز تلاش‌هایی برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی شده است.

وی ادامه داد: اکنون تمهیدات لازم برای مراسم اربعین ۹۶ از سوی مسؤولان ستاد اربعین و همچنین مسؤولان استان اندیشیده شده است که باید این فرآیند استمرار داشته باشد تا مشکلات پیش رو کمتر شود و زمینه تسهیل در تردد زوار در مرز مهران در جنوب استان ایلام فراهم شود.

این مسؤول با بیان اینکه نزدیکی مرز مهران به عراق و همچنین تمایل عموم زائران برای تردد از مرز مهران مهم‌ترین شاخص‌های این خروجی است اضافه کرد: مسؤولان ستاد مرکزی اربعین تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا زیرساخت های این مرز به بهترین شکل ممکن تکمیل و برای پذیرایی از زائران آمده باشد.

ذولفقاری تصریح کرد: اکنون مسیر ایلام به مهران قبل از اربعین سال آینده بطور کامل چهاربانده می‌شود و این فرایند باید با شتاب بیشتری انجام شود.

معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور گفت: موضوع دیگری که  باید به سمت آن  حرکت کنیم این است که مدیریت تردد زوار اربعین را به مردم واگذار کنیم و در این رابطه باید ابتدا زیرساخت‌ها فراهم و تکمیل شود.

ذوالفقاری تصریح کرد: زوار حتما با داشتن مدارک کامل از جمله روادید و گذرنامه به چهار خروجی کشور مراجعه کنند و بدانند که به هیچ عنوان در خروجی‌ها ویزا صادر نمی‌شود و بدون اخذ ویزا نیز امکان تردد زوار فراهم نیست.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ مرکز و چهار کنسولگری برای ارائه ویزا به زائران اربعین ۹۶ مشخص شده است که زوار می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.