زاهدان-مانور مدیریت بحران راه آهن جنوب شرق امروز در ایستگاه راه آهن زاهدان و جیگولی اجرا شد.

مانور مدیریت بحران راه آهن جنوب شرق اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق، این مانور که با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان و با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اجرا شد، معاونت هماهنگی امور استانداری اظهار داشت: بنده احساس خرسندی و شعف شخصی خاصی نسبت به تحولی که در ایستگاه راه آهن زاهدان اتفاق افتاده به بنده دست داده است.

باقر کرد با اشاره به اینکه راه آهن از اساسی ترین محورهای توسعه این منطقه است عنوان کرد: راه آ هن چابهار زاهدان داری ۸ قطعه است که تاپایان امسال ۴۰ کیلومتر از زاهدان به سمت خاش و ۱۲۰ کیلومتر از چابهار به سمت ایرانشهر اماده ریل گذاری می شود. 

وی بیان کرد: راه اهن چابهار به زاهدان ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر راه آهن چابهار – زاهدان به خط ریلی شمال به جنوب متصل شود به شاهراه واقعی ریلی دنیا مبدل می شود که باعث توسعه ی محلی استان، توسعه جنوب شرق کشور و گسترش مبادلات و فعالیت های بندر اقیانوسی چابهار می شود و این بندر را به دنیا و به دریاچه خزر وصل می کند.  

وی اظهار کرد: در آینده با افتتاح راه آهن چابهار _زاهدان و زاهدان به سرخس ما کوتاه ترین راه ریلی را از شمال به جنوب خواهیم داشت که باعث توسعه شرق کشور می شود.  

وی در ادامه با افتتاح سیستم پایش دوربینی راه آهن زاهدان_کرمان و اتاق مانیتورینگ اداره کل راه آهن جنوب شرق اذعان داشت: این سیستم فوق العاده پیشرفته است و از نظر الکترونیکی و نرم افزاری در سطح بالایی قرار دارد. 

وی خاطرنشان کرد: در خط ریلی زاهدان به کرمان ۹۵ دوربین به فاصله ۳۰کیلومتر  با هزینه یک میلیارد ریال نصب شده که یک شعاع بسیار گسترده را در این خط ریلی پوشش می دهد. 

مدیرکل راه آهن جنوب شرق نیز در حاشیه این مانور اظهار داشت: این مانور با اهداف جمع آوری سریع سوانح، امداد و پشتیبانی سازمان ها و ارگان های ذی ربط در جمع آوری این سوانح و آمادگی نیروهای تخصصی و عملیاتی برنامه ریزی و اجرا شد.

مجید ارجونی اضافه کرد: در مجموع برگزاری این مانور علاوه بر بالا بردن توان نیروهای امدادی در جمع آوری سوانح چه در حوزه نیروهای تخصصی راه آهن و حتی نیروهای امدادی به دنبال شناسایی نقاط قوت و ضعفمان هستیم.

وی تصریح کرد: مرتفع کردن گلوگاه هایی که ممکن است در هنگام سوانح واقعی ما را به چالش بکشاند از اهداف اجرای این مانور است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق افزود: مهم ترین دستاورد های راه آهن جنوب شرق در این مانور داشتن  فیبر نوری اختصاصی راه آهن ' راه اندازی دستگاه ترانک و دیسپچر در برقراری ارتباط در مواقع ضروری و عدم وجود ارتباط با محل سانحه، تلفن های پارتی لاین تصویری و ارتباط ماهواره ای در صورت قطع بودن تمام راه های ارتباطی، از دیگر دستاورد های این مانور است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.