گیلان- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با بیان اینکه علم آمار باید صادقانه و خادمانه باشد گفت: ارائه آمار بر مبنای سلیقه بی‌اعتمادی را در جامعه به‌وجود می‌آورد.

ارائه آمار بر مبنای سلیقه سبب ایجاد بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه گیلان، محمدعلی محمدی در سومین همایش گرامیداشت هفته آمار و برنامه‌ریزی در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه توجه به علم آماری در جهان با تاخیر شکل گرفته است اظهار داشت: تمامی تحولات جهان نیازمند علم آماری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان آمار را یک ابزار مهم در شکل‌گیری تمدن جهانی عنوان کرد و ابراز داشت: ضرورت علم آمار به‌درستی در تمامی علوم جهان گسترده شده و یک ابزار اساسی در تصمیم‌گیری است.

محمدی با تاکید بر اینکه علم آمار جایگاه خود را در تمامی علوم تثبیت کرده و به یک ابزار اساسی در جهت توسعه بدل شده است بیان کرد: بی‌توجهی به علم آمار امروز در هیچ حوزه‌ای وجود ندارد و این امر به روشنی قابل لمس است.

وی با اشاره به اینکه افراد می‌توانند با تکنیک‌های آماری و با ارائه آمار غلط افراد را در جامعه فریب دهند تصریح کرد: این اقدام از مشروعیت و مقبولیت حوزه آماری کاسته و مردم را نسبت به آمار بی‌اعتماد می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان شاخص‌های علم آمار را روشن و واضح عنوان کرد و بیان اینکه اطلاعات آماری باید به‌صورت کاملاً بی‌طرف برای مردم بیان شود گفت: اگر سیاستگذاران بر مبنای سلیقه آمار را هدایت کنند بی‌اعتمادی را در جامعه به وجود می‌آورند.

محمدی با تاکید بر اینکه علم آمار باید صادقانه و خادمانه باشد خاطرنشان کرد: علم آمار تنها علم اعداد نیست بلکه علم تحلیل و تحقیق بوده و باید با تخصص و فرزانگی به این علم مهم در جامعه امروز پرداخت‌.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با اشاره به ضرورت مشارکت و تعاملات سازمان آمار استان با دانشگاه گیلان تاکید کرد: باید در تمامی عرصه‌های علمی و فرهنگی از ظرفیت دانشگاهیان به‌طور ویژه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات موجود در جامعه بدون حضور علم برطرف نمی‌شود تصریح کرد: برای توسعه، پیروزی و بهبود شرایط موجود در جامعه نیازمند استفاده از علم در تمامی زمینه‌ها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.