امروز با تازه ترین برنامه های مجموعه سعادت آباد در خدمت شما هستیم. این هفته سالگادو در برنامه «قاره ها»ی هیسپان به سراغ فساد مالی معاون رئیس جمهور اروگوئه رفته تا با کارشناسان خود این اتفاق را تحلیل کنند. برنامه پربیننده «سینما آی فیلم» در این هفته سینمایی «شنل» با بازی باران کوثری و رضا بهبودی را مورد بررسی قرار می دهد و پرس تی وی دومستند آماده پخش دارد؛ «فراکینگ آمریکا» که داستانی علمی اجتماعی و درباره استخراج گاز و آلودگی های زیست محیطی آن است و «شیخ صباح» که با فرماندهی نیروهای خود به جنگ با داعش می رود.

برنامه «قاره ها» از هیسپان/«سینما آی فیلم» و این بار سینمایی «شنل»/پرس تی وی و دو مستند «فراکینگ آمریکا» و «شیخ صباح»

در «قاره ها» ی هیسپان:

رسوایی مالی معاون رئیس جمهور اروگوئه

چند هفته پیش معاون رییس جمهور اروگوئه، رائول سندیک پس از رسوایی فساد بوجود آمده، استعفا داد. این اتفاق، توسط سباستین سالگادو و میهمانانش در برنامه تحلیلی سیاسی «قاره ها» از شبکه هیسپان تی وی تشریح می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، این هفته سالگادو و کارشناسان برنامه او قرار است درباره رسوایی پیش آمده که منجر به استعفای معاون رئیس جمهوری اروگوئه شد و پاسخی که قرار است توسط حزب حاکم به این اتفاق داده شود، گفت و گو کنند.

 بر اساس گزارشی که در برنامه درباره این اتفاق پخش می شود، این رسوایی زمانی آغاز شد که اخباری مبنی برتقلبی بودن لیسانس ژنتیک، مدرکی که هرگز رائول سندیک کسب نکرده بود، افشا شد. اما واکنش های شدید رسانه ها زمانی شدت گرفت که هزینه های شخصی ای که با کارت های اعتباری در زمان ریاستش در Ancap (یکی از شرکت های اکتشاف نفت در اروگوئه) انجام داده بود، افشا شد.

سالگادو قرار است در این برنامه به معرفی Lucia Topolansky به عنوان جانشین رائول سندیک بپردازد. او اولین زنی است که در تاریخ اروگوئه به این مقام رسیده است.

برنامه «قاره ها» ( continents) به تهیه کنندگی و اجرای سباستین سالگادو از آرژانتین، برنامه ای تحلیلی است و معمولا با موشکافی موضوعات داغ سیاسی - اقتصادی همراه می شود . در این میزگرد ۲۵ دقیقه ای، دو میهمان -کارشناس، سالگادو را همراهی می کنند و معمولا برای چالشی تر کردن بیشتر برنامه، ویدئو کلیپ ها و گزارش هایی که از قبل تهیه شده اند، در میان برنامه پخش شده و کارشناسان میهمان درباره آنها به بحث و تبادل نظر می پردازند.

 برنامه «قاره ها» هر هفته پنج شنبه ها ساعت ۹:۰۳ به وقت تهران به روی آنتن هیسپان تی وی می رود و ساعت ۳:۳۰ جمعه و ۵:۳۰ و ۱۶:۳۰ شنبه، بازپخش می شود.

 معرفی فیلم سینمایی «شَنِل» در برنامه «سینما آی‌فیلم»

شبکه آی‌فیلم هر هفته چهارشنبه برنامه «سینما آی‌فیلم» را با محوریت رویدادهای سینمایی کشورمان به تهیه‌کنندگی وحید رونقی و محمدتنکابنی روی آنتن می‌برد.

به گزارش روابط عمومی شبکه آی فیلم، برنامه «سینما آی فیلم» که از هر سه کانال فارسی، عربی و انگلیسی این شبکه و با زبان فارسی با اجرای اسماعیل باستانی روی آنتن می‌رود، این هفته به معرفی فیلم سینمایی «شَنِل» می‌پردازد.

«شَنِل»  فیلمی به کارگردانی حسین کندری، نویسندگی حمیدرضا بابابیگی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری محصول سال ۱۳۹۵ است. این فیلم از ۲۶ مهر ماه گذشته در سینماهای ایران اکران شده و نمایش آن همچنان ادامه دارد.

این فیلم سینمایی روایتگر داستان زندگی زن مهاجر افغانستانی است که با دخترش در ایران زندگی آرامی دارد. دخترش شناسنامه ندارد. زن افغان با مردی ایرانی ازدواج کرده که بعداً می‌فهمد با شناسنامه کارگرش او را عقد کرده است. شوهرش در تصادف کشته می شود و ...

باران کوثری، رضا بهبودی، بهار کاتوزی، مهدی حسینی‌نیا، آیسان حداد، رضا احمدی، مسعود فروتن، فهیمه رحیم‌نیا و بابک انصاری در «شنل» ایفای نقش کرده‌اند.

«سینما آی فیلم» چهارشنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۰۶:۳۰ روز پنجشنبه روی آنتن قرار می گیرد.

نگاهی به آسیب های «فراکینگ آمریکا» در شبکه پرس تی وی

«فراکینگ آمریکا» (Frack US! ) مستندی است که به بررسی فراکینگ (روشی خاص برای استخراج گاز از زمین) در آمریکا و آسیب های ناشی از آن به انسان و طبیعت می پردازد.

به گزارش روابط عمومی پرس تی وی، این مستند محصول سال ۲۰۱۴ بوده و به زبان انگلیسی تولید شده است و نشان می دهد که ساکنین مناطقی که این نوع عملیات حفاری در آن انجام می شود، دچار انواع مختلف بیماری شده اند و سلامت آنها به شدت به خطر افتاده است.

همچنین در مستند «فراکینگ آمریکا» به بیان این واقعیت می پردازد که فراکینگ، آب زیرزمینی و آب رودخانه ها را آلوده کرده و در نتیجه درختان و آبزیان بی شماری از بین رفته اند. از سوی دیگر، هیچ کدام از مسئولین به اعتراضات مردمی اعتنایی ندارد و به نظر می رسد سود هنگفت ناشی از فراکینگ چشم مسئولین آمریکایی را بر روی حقایق پیرامون بسته است.

مستند «فراکینگ آمریکا» در دو قسمت ۲۵ دقیقه ای طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ آبان ماه ساعت ۰۴:۰۰ بامداد به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. این برنامه در ساعات ۰۹:۰۰، ۱۵:۰۰، ۲۱:۰۰ . ۰۱:۰۰ تکرار خواهد شد.

همراه با «شیخ صباح» در شبکه پرس تی وی

مستند «شیخ صباح» (Sheikh Sabah) از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی پرس تی وی، این مستند به زبان عربی و محصول سال ۲۰۱۵ است و داستان «شیخ صباح الشمری»، رئیس یکی از قبایل اهل سنت منطقه حمرین واقع در میانه شهرهای کرکوک و تکریت را روایت می کند.

قصه این اثر مستند از جایی آغاز می شود که شیخ صباح بعد از حمله داعش به این منطقه، تصمیم می گیرد تا لباس رزم بپوشد و فرماندهی مردمی را که برای مقابله با داعش آماده شده اند، بر عهده گیرد.

مستند «شیخ صباح» درگیری مستقیم نیروهای تحت امر شیخ صباح را با داعش به تصویر می کشد و نشان می دهد که چگونه مردم این منطقه اعم از شیعه و سنی دوشادوش هم علیه نیروهای تروریستی داعش می جنگند.

مستند «شیخ صباح» به کارگردانی محسن اسلام زاده، چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۰۷:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت ۲۳:۰۰، پنجشنبه ساعت ۱۷:۰۰، شنبه ساعت ۱۲:۰۰ و یکشنبه ساعت ۰۳:۰۰ به روی آنتن خواهد رفت.

منبع: پرس تی وی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.