بجنورد- معاون سازمان نهضت سوادآموزی دغدغه اصلی این نهاد را معرفت سازی عنوان کرد و گفت: درد امروز معلمان نان نیست بلکه از بین رفتن حرمت آن‌ها مدنظر است.

درد معلمان از بین رفتن حرمتشان است

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی زاده صبح سه شنبه در همایش مشترک سوادآموزی خراسان‌شمالی و جشنواره تقدیر از دستگاه‌های برتر در امر سوادآموزی خراسان شمالی گفت: در سوادآموزی افراد پیرمرد و پیرزن فقط نیستند و مردم بالای ۵۰ سال را جذب نمی‌کنیم و میانگین سنی جذب‌شدگان سوادآموزی از اول انقلاب تا به امروز ۲۹ سال است.

معاون سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: دغدغه امروز ما خواندن و نوشتن نیست و بایستی معرفت سازی شود و از پایه انسانیت را آموزش داد.

وی در این زمینه ادامه داد: امروزه کسی که بتواند بخواند و بنویسد ابزار سواد را دارد و مدرک تحصیلی دارد اما زندگی کردن را بلد نیست و اگر تمام مردم ایران لیسانس بگیرند ولی سواد اصلی با معیارهایش را نداشته باشند و یادگیری وجود نداشته باشد در هیچ زمینه‌ای پیشرفت نخواهیم کرد.

مهدی زاده ضمن تأکید بر حفظ ارزش معلم در سطح جامعه اظهار کرد: امروزه احترام معلم در جامعه از بین رفته است و نبایستی ارزش معلم پایین بیاید زیرا اگر به معلم احترام گذاشته نشود یادگیری صورت نخواهد گرفت که البته درد معلمان از بین رفتن حرمتشان است.

معاون سازمان نهضت سوادآموزی کشور در پایان افزود: جامعه ما به الگو نیاز دارد و بایستی فرهنگ‌سازی شود تا ارزش‌های جامعه از بین نرود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز گفت: خراسان شمالی رتبه هشتم را در افزایش امر سوادآموزی داشته‌است و در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال رتبه خود را از ۲۶ به ۲۳ رسانده است.

براتعلی حاتمی با اشاره به افزایش رتبه خراسان‌شمالی در امر سوادآموزی گفت: خراسان شمالی رتبه هشتم را در افزایش امر سوادآموزی داشته‌است و در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال رتبه خود را از ۲۶ به ۲۳ رسانده است و تا پایان آذرماه ۸۴۰۰ سوادآموز را جذب خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی بیان کرد: از سال ۹۰ تا ۹۵ با ۳/۰۴ درصد میزان رشد درزمینه افزایش سوادآموزی جایگاه خود را با بهبود ۴ رتبه از ۲۸ به ۲۴ رسیده ایم.

وی در این زمینه ادامه داد: در امر سوادآموزی در خانواده ۷۶۰۰ نفر را جذب خواهیم کرد که تا به امروز ۶۰ درصد جذب‌شده‌اند و اولویت ما همچنان والدین بی‌سواد است.

حاتمی در پایان افزود: سال گذشته جذب بسیار خوبی داشتیم امیدوارم که تلاش تمامی عزیزان در راستای سوادآموزی مؤثر واقع شود و اجر خودتان را بگیرید.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.