یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتی این است که نوآوری در اقتصاد و تولید داشته باشیم و در صورتی که اقدام به نوآوری کردن نکنیم، قطعا با مشکل مواجه می‌شویم و رفع مشکلات اقتصادی نیازمند تغییر و نوآوری است.

نوآوری در اقتصاد و تولید از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله محمد رضا ناصری پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با مشاور وزیر کار با تبریک انتصاب دکتر اردکانیان به عنوان وزیر اظهارداشت: مسلماً آب چالش جدی پیش روی مسئولین در آینده می باشدو  توزیع عادلانه آب در کشور یکی از راههای برون رفت از معضل بی آبی در استان و کشور است .

وی افزود : در باب اشتغال باید راهکارهای جدید را در پیش بگیریم و این راهکارها را در جامعه اجرایی نماییم و زمینه‌ای فراهم شود که بتوانیم برای جوانان اشتغال ایجاد نماییم.

افرادی که الان در جامعه بیکار هستند را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد که یک گروه شامل افراد تنبل و غیر کاری است ولی گروه دیگر افرادی هستند که واقعا به دنبال انجام کار هستند ولی چون نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند، سردرگم شده‌اند.

ناصری یزدی ادامه داد: اگر بتوان این برنامه را اجرایی کرد که تعداد زیادی طرح‌های توجیهی اقتصادی در دست داشته باشیم و بسته به شرایط و توانمندی افراد این طرح‌ها را در اختیار آنها قرار دهیم، به راحتی می‌توان مشکلات اشتغال را برطرف کرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: بسیاری از جوانان الان به دنبال این نیستند که تنها کارهای پشت میزنشینی انجام دهند بلکه تنها به دلیل همین سردرگمی الان نمی‌دانند چه کاری انجام دهند و بیکار هستند.

وی در ارتباط با اشتغال بانوان گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی که امروز در جامعه وجود دارد فروپاشیدگی خانواده‌ها و دوری اعضای خانواده از یکدیگر است.

ناصری تصریح کرد: متاسفانه الان شرایط به گونه‌ای شده که زن و مرد هر دو مشغول به کار هستند و صبح تا شب باید در اداره باشند و زمانی هم که در خانه به سر می‌برند از خستگی حوصله کار ندارند.

وی خاطر نشان ساخت: در این زمینه لازم است که ساعت کار بانوان به ۴ ساعت کاهش پیدا کند که هم از توان و ظرفیت آنها در محیط‌های کاری و ادارات استفاده شود و هم بانوان بتوانند بهتر و بیشتر به مدیریت خانه و خانه بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.