رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو مکمل رأی اعتماد به کابینه بود و می توانست در همان زمان نیز کابینه به صورت کامل معرفی شود و همین تصمیم امروز را دیروز هم می شد اتخاذ کرد تا عملا سه ماه این دو وزارتخانه مهم بدون وزیر نماند، ولی در هر صورت و در فضای چانه زنی های سیاسی، این معطلی تحمیل شد

وزارت علوم سیاسی ترین وزارتخانه کشور است

قدس آنلاین- جواد کریمی قدسی نماینده مردم مشهد و کلات ضمن حضور در غرفه قدس درباره رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی نیرو و علوم به خبرنگار ما گفت: رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو مکمل رأی اعتماد به کابینه بود و می توانست در همان زمان نیز کابینه به صورت کامل معرفی شود و همین تصمیم امروز را دیروز هم می شد اتخاذ کرد تا عملا سه ماه این دو وزارتخانه مهم بدون وزیر نماند.  

وی در ادامه افزود: از آنجایی که منشأ تولید قدرت و نهادینه شدن استقلال واقعی درزمینه علم و فناوری دانشگاه است، دشمن نیز نسبت به دانشگاه ها و تولید علم حساسیت دارد و نمی خواهد که محیط های علمی ما، محیطی آرام، علمی و توأم با مبانی انقلابی باشد، بنابراین در فتنه هایی مانند فتنه ۷۸، در برخی از دانشگاه ها از بیرون فتنه هدایت شد که فلان آزمایشگاه صنعتی را تخریب کنید، و مثلا اماکنی مانند تأسیسات تولید موشک های نقطه زن را آتش بزنید. آنها چون در هر زمانی نمی توانند ضربه اینچنینی وارد کنند، دانشگاه ها را دستخوش آلودگی های سیاسی می کنند تا بتوانند از آن طریق علم را متوقف کنند.

قدوسی تصریح کرد: اینگونه نیست که ما تمایل نداریم دانشگاه ها سیاسی باشند، بلکه برعکس، دانشگاه ها باید سیاسی باشند ولی سیاست زده نباشند، دانشجوها نباید ابزار دست احزاب سیاسی و فتنه گران قرار گیرند بلکه خود باید برای تحقق خواسته هایشان که در رأس آن استقلال کشور است، عامل باشد. ؛ به همین خاطر معرفی وزیر علوم همیشه با حساسیت های بسیاری صورت گرفته و میشود گفت در واقع سیاسی ترین وزارتخانه ماست.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وزیری که برای وزارت علوم معرفی شد در مجموع قابل قبول بود. اما فراکسیون امید تصمیم گرفت به وی رأی ندهند و از اول وقت شاهد تلاش آنها در این راستا بودیم.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.