قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: «مرجعیت علمی را در همه ابعاد علمی و بویژه درمانی دنبال می‌کنیم».

آستان قدس رضوی به دنبال مرجعیت علمی در حوزه درمان است

قدس آنلاین- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: «مرجعیت علمی را در همه ابعاد علمی و بویژه درمانی دنبال می‌کنیم».

سید مرتضی بختیاری، در حاشیه کنگره بین المللی قلب و عروق کاسپین به خبرنگار ما گفت: مطابق برنامه‌های مورد تأکید تولیت معظم آستان قدس رضوی، بیمارستان فوق تخصصی رضوی در همه بخش‌های سلامت و درمان باید بدرخشد که از ضروریات تحقق این امر، گسترش فضاهای فیزیکی است. بختیاری تصریح کرد: مردم بزودی شاهد آثارِ تدابیر اندیشیده شده در حوزه سلامت و درمان در این مرکز درمانی خواهند بود.

* سیاست‌های راهبردی آستان قدس در حوزه سلامت

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: مطابق برنامه‌های جدی آستان قدس رضوی که در سیاست های راهبردی از سوی تولیت این آستان مقدس نیز ابلاغ شده، مرجعیت علمی در ابعاد گوناگون، مورد نظر این آستان است. یکی از بخش‌هایی که در این حوزه می‌تواند خدمات شایانی به مردم ارائه دهد، عرصه سلامت است. در همین راستا نیز بنیاد سلامت راه اندازی شده که در کنار بیمارستان فوق تخصصی رضوی گام‌های مؤثری برداشته می‌شود. از همین رو در حال تدوین و نهایی کردن برنامه‌های یادشده هستیم که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

بختیاری با اشاره به تعامل مؤثر بیمارستان رضوی با مدیران حوزه سلامت کشور ادامه داد: طی برگزاری کنگره کاسپین که متخصصان برجسته حوزه قلب و عروق جهان از ۱۸ کشور دعوت شدند، صاحبنظران به انتقال دانش پرداخته و آخرین دستاوردهای خود را مبادله خواهند کرد که به این طریق خدمات چشمگیری نیز به مردم ارائه خواهد شد.

* رویکرد تعاملی با نهادهای تخصصی

مطابق برنامه‌های جدی آستان قدس رضوی که در سیاست های راهبردی از سوی تولیت این آستان مقدس نیز ابلاغ شده، مرجعیت علمی در ابعاد گوناگون، مورد نظر این آستان است. دکتر محمود شبستری، رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی نیز با اشاره به اینکه این آستان به عنوان بازویی توانمند در عرصه‌های علمی برای همکاری‌های گسترده با نهادهای متولی سلامت آماده است، گفت: بنا بر توصیه‌های سودمند مقام تولیت آستان قدس رضوی، رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان عضوی از هیئت مدیره بیمارستان رضوی و یکی از ارکان حوزه سلامت آستان قدس رضوی خواهند بود که این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم. همچنین امیدواریم در آینده شاهد همکاری بیشتر بین این دو نهاد علمی باشیم.

وی با اشاره به حمایت های همه جانبه تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مدیران این مجموعه از برنامه‌های نظام سلامت، اضافه کرد: در راستای تلاش‌های صورت گرفته درصدد هستیم در برنامه‌های آینده با توان و اثرگذاری بیشتری حضورداشته باشیم.

* نمایندگی CSI در خاورمیانه و آسیای میانه

دکتر شبستری همچنین خاطرنشان کرد: نخستین بار است که در کشور ما در زمینه بیماری‌های قلبی وعروقی با تکیه بر بیماری‌های دریچه‌ای قلب - که نظرات و جلسات بسیاری را می‌طلبد- در قالب یک کنگره تخصصی، نهادی رسمی و علمی با گستره جهانی همانند انجمن csi که صاحبنام در حوزه بیماری‌های قلب است با تمام تیم خود حضور می‌یابد. در حالی که مرکزیت این نهاد در فرانکفورت آلمان است، اما این مجموعه در پنج قاره نمایندگانی برای فعالیت دارد. همچنین تا سال گذشته مجری برنامه‌های این سازمان یکی از کشورهای منطقه بود که با رایزنی‌های صورت گرفته، فعالیتهای این تشکل در آسیای میانه و خاورمیانه به کشور ما منتقل شده است. در حال حاضر نیز بیمارستان رضوی به نمایندگی از سوی تمام استادان و صاحبنظران ایرانی در حوزه قلب وعروق به نمایندگی این سازمان پذیرفته شده است.

* تلاش برای فعالیت‌های علمی کارگاهی

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی در ادامه تصریح کرد: طی سه روز برگزاری کنگره بین المللی کاسپین، ۱۶ جراحی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی با حضور کمیسیون‌های جراحی متشکل از جراحان داخلی و خارجی انجام گرفت که در زمینه نارسایی‌های مادرزادی بیمارانی در سنین حدود سه و چهار سال و در مقوله بیمارهای دریچه‌ای قلب بیمارانی حدوداً ۸۵ ساله مورد جراحی قرار گرفتند.

مدیرعامل بیمارستان رضوی نیز در حاشیه کنگره یادشده گفت: رویکرد نوین مدیریتی در بیمارستان رضوی بر این اصل استوار شده که کنگره‌ها و نشست‌های علمی دیگر تنها تئوریک نبوده و به صورت عملی و کارگاهی نیز مدیریت ‌شوند.

دکتر قاسم سلطانی با اشاره به اینکه توسعه اتاق‌های عمل و جراحی را در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: با حمایت‌های تولیت آستان قدس رضوی این اراده در بیمارستان فوق تخصصی رضوی وجود دارد که این بیمارستان فقط یک مرکز درمانی نباشد و علاوه بر خدمات عمومی، خدمات پیشرفته را ارائه داده و پیشرفت‌های کشورهای اروپایی را نیز به ایران منتقل کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.