زاهدان- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می‌گردد در آینده نزدیک، تجارت دریایی به خارج از محدوده خلیج فارس راه یابد.

پیش بینی تجارت دریایی به خارج از محدوده خلیج فارس

به گزارش قدس آنلاین،بهروز آقایی در نشستی صمیمانه با مدیر کل گمرک چابهار، اظهار داشت : پیش بینی می گردد در آینده نزدیک، تجارت دریایی به خارج از محدوده خلیج فارس راه یابد که با توجه به جایگاه منحصر به فرد و موقعیت استراتژیک ملی و منطقه ای چابهار در دسترسی به آبهای آزاد و اقیانوسی و قرار گرفتن در مسیرهای ترانزیتی و ترانشیپی، بندر چابهار را در مسیر توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار خواهد داد که می بایست اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل گمرک آمادگی لازم در جهت خدمات دهی را بصورت منسجم بعمل آورند.

آقایی خاطرنشان کرد : هر چه در فعالیتهای زیر ساختی، روند تکمیل طرح و توسعه تعلل ایجاد شود از گردونه رقابت با همسایگان خارج خواهیم شد.

وی ورود پارتهای مختلف گندم ترانزیتی کشور هندوستان به افغانستان از طریق بندر چابهار را نقطه عطفی در ترافیک دریایی و جاده ای و رونق منطقه و استان دانست و افزود:اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل گمرک را مکمل یکدیگر هستند و تعامل هر چه بیشتر این دو نهاد در چهار چوب قانون امری سازنده به جهت تسریع در فرآیندهای ورود و خروج کالا و جذب بازرگانان و سرمایه گذاران است.

مدیر کل گمرک چابهار نیز در این نشست عنوان کرد:اداره کل گمرک آمادگی ارائه خدمات دهی مطلوب را دارد و تسهیل در فرآیند ورود و خروج کالا از طریق بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی مطمئن و مطلوب تر می باشد.

مهندس کریمی تصریح کرد: گمرک و بندر تشکیل یک قلب تپنده در فعالیتهای مربوط به بار و کالا را می دهند که وجود هرکدام از این دو نهاد در این چرخه ضروری است.

کریمی از نصب دوربین های پلاک خوان در گیت های خروج کامیونها خبر داد و افزود: این امر سرعت ثبت اطلاعات را افزایش داده و خروج سریعتر کامیونها را میسر می سازد.

دو اداره کل بر برگزاری جلسات منظم فصلی مدیران و ماهیانه معاونین جهت بررسی و رفع موانع و مشکلات مربوط به بازرگانان تاکید نمودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.