دعوت از بازیکن متخلف پرسپولیس به تیم ملی، پاداش تخلف بزرگی است که این بازیکن مرتکب شد و آرزوهای فوتبالی بسیاری از هواداران را تاراج کرد.

دعوت به تیم ملی، پاداش تخلف طارمی/ حرفی که زیر پای کی‌روش ماند

به گزارش «قدس آنلاین»، لیست تیم ملی اعلام شد. مهدی طارمی، مهاجم پرسپولیس که در یک سال اخیر تأثیر زیادی در موفقیت‌های تیم ملی داشته، در این لیست حضور دارد. از منظر فنی و تاکتیکی کسی نمی‌تواند ایرادی به دعوت این بازیکن بگیرد. حتی اگر سلیقه مربی را هم در نظر بگیریم، کی‌روش حق دارد برخی بازیکنان ناآماده را دعوت کند و از دعوت بازیکن آماده‌ای چون علی علیپور یا هر بازیکن آماده دیگری استقبال نکند.

موضوع مورد بحث، به انضباط و اشتباهاتی باز می‌گردد که از سوی مهدی طارمی رقم خورده و البته تخلف این بازیکن که آرزوهای فوتبالی هواداران پرسپولیس را تاراج کرد. طارمی با اشتباهی که در امضای قرارداد با پرسپولیس پس از حضور جنجالی‌اش در ریزه‌اسپور انجام داد، در آستانه یکی از حساس‌ترین بازی‌های تاریخ سرخپوشان محروم شد. محرومیتی که نه تنها از نظر فنی و تاکتیکی به تیم برانکو ضربه زد، بلکه روحیه تیمی پرسپولیس را هم به شدت کاهش داد تا شکست مفتضحانه 4 بر صفر مقابل الهلال را رقم بزند.

پس از محرز شدن تخلف طارمی از سوی فیفا و محرومیت چهار ماهه‌ای که برای این بازیکن در نظر گرفته شد، فدراسیون فوتبال اعلام کرد او را به کمیته اخلاق دعوت خواهد کرد. البته او به جای کمیته اخلاق به تیم ملی دعوت شد و کارلوس کی‌روش نیز بار اول مقابل حضور او در کمیته اخلاق را گرفت. موضوعی که با واکنش مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال نیز همراه بود و او گفت: با کی‌روش صحبت کرده و گفتم باید منتظر رأی کمیته اخلاق باشیم.

طارمی در بازی دوستانه مقابل توگو به میدان نرفت، اما پس از حضور در جلسه کمیته اخلاق که هنوز خروجی آن اعلام نشده، با تیم ملی به روسیه سفر کرد و در دیدار دوستانه مقابل تیم ملی این کشور نیز به میدان رفت. کی‌روش که نظم و انضباط را بسیار با اهمیت می‌داند، بازهم طارمی را برای دو بازی دوستانه مقابل پاناما و ونزوئلا به تیم ملی دعوت کرده است. دعوتی که به نظر برای بازیکن متخلف پرسپولیس که از سوی فیفا محروم شده و هنوز پرونده‌اش در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال باز است، برای او بیشتر شبیه به پاداش می‌ماند. در اینجا حتی صحبت رئیس فدراسیون فوتبال که اولین تصمیم‌گیرنده در خصوص مسائل فوتبالی است، زیر پای کی‌روش مانده و سرمربی تیم ملی بدون توجه به آن طارمی را دوباره به تیم ملی فراخوانده است.

حضور طارمی در تیم ملی از نظر تاکتیکی و از نظر کی‌روش شاید درست باشد اما در این میان تکلیف نظم و انضباط چه می‌شود؟ بازیکنی که از حضور در مسابقات رسمی محروم است چرا باید برای بازی‌های دوستانه دعوت شود؟ چرا فدراسیون فوتبال نمی‌تواند به کی‌روش بگوید پرونده این بازیکن در کمیته اخلاق در حال رسیدگی است و فعلاً روی این بازیکن حساب نکند تا زمانی که اصل ماجرا مشخص شود؟

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.