رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: ساختار سازمانی شهرداری تهران اشکال دارد، معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران باید به تمامی معاونت ها تسلط داشته باشد وهنگامی که برنامه ۵ ساله، عملیاتی شد تمامی تخصیص‌ها با محوریت معاونت برنامه ریزی انجام شود.

۷۰ درصد احکام برنامه عملیاتی ۵ ساله دوم اجرایی نشده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد سالاری در ادامه نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی طرح  سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران اظهار کرد: این لایحه به شهردار تهران که تازه ۲ ماه است مستقر شده می‌گوید بودجه سال ۹۷ را با چه اولویت‌ها، سیاست‌ها، راهبردها و الزاماتی به ما ارائه دهد. اما باید در نظر داشت که ما یک سند فرادست که همان برنامه ۵ ساله دوم عملیاتی شهرداری تهران است را داریم که اکنون در سال پنجم آن قرار داریم بنابراین، برنامه و بودجه سال ۹۷ باید برشی از برنامه ۵ ساله دوم باشد، برنامه‌ای که بیش از ۷۰ درصد احکام آن اجرا نشده و بودجه‌ها در راستای احکام مصوب تخصیص نیافته است.

وی ادامه داد: شورای پنجم و شهردار هنوز شناخت کافی از اینکه احکام برنامه در چه حوزه‌ای اجرایی شده و کدام حوزه اجرا نشده است ندارند و اگر بخواهیم این برنامه را ذیل برنامه دوم ۵ ساله بنویسیم قطعا آینده خوبی نخواهد داشت لذا من معتقدم این برنامه باید ضمن اینکه نگاهی به برنامه پنج ساله دوم دارد ، نگاهی هم به برنامه‌های ما در آینده یعنی برنامه ۵ ساله سوم داشته باشد. لذا از آنجاییکه برنامه دوم اجرایی نشده و بودجه‌ها بر اساس سلایق مدیران تخصیص داده شده باید قید تبعیت از برنامه ۵ ساله دوم را از این لایحه حذف کنیم.

سالاری در ادامه به وجود اشکال ساختار سازمانی در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران باید به تمامی معاونت‌ها تسلط داشته باشد وهنگامی که برنامه ۵ ساله، عملیاتی شد تمامی تخصیص‌ها با محوریت معاونت برنامه ریزی انجام شود در صورتی که در طول سال‌های گذشته اینگونه نبوده است.

وی افزود: یکی از اشکالات دیگری که موجب عملیاتی نشدن برنامه عملیاتی ۵ ساله شد این بود که آموزش‌های لازم به سازمان‌ها، نهادها، معاونت‌ها، ادارات کل ، شهرداری‌های مناطق برای نحوه عملیاتی کردن برنامه داده نشده بود و لازم است موضوع آموزش و پشتیبانی نیز توسط معاونت برنامه ریزی انجام شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.