بجنورد-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی و ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بر آمادگی کامل استان برای پذیرش زائران تاکید کرد.

خراسان شمالی برای پذیرش زائران امام رضا(ع) آمادگی کامل دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد حسین علی نیا در ششمین نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان اظهار داشت: خراسان شمالی به تعبیری باب الرضا( ع) در ایام شهادت پیامبر(ص) و این دو امام همام محل عبور زائران پیاده ای است که از استان های مختلف به سمت مشهد مقدس و بارگاه ملکوتی این امام رئوف حرکت می کنند.

علی نیا، پیاده‌روی دهه آخر صفر را جلوه‌ای از عشق و معرفت به حضرت امام رضا(ع) دانست و تاکید کرد: به منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اورژانس ، سازمان امداد و نجات هلال احمر و پلیس راه استان از آمادگی کامل برای ارائه خدمات و امکانات لازم برخوردار باشد.

وی تاکید کرد: ارائه حداکثر خدمات به زائران و مسافران در نقاط حادثه خیز استان الزامی است و همچنین هشدارهای لازم در خصوص عدم ترددهای شبانه در این نقاط از سوی مسئولان مربوط اطلاع رسانی شود.

علی نیا اشاره داشت: سازمانهای خدمات رسان همچون راهداری و حمل و نقل جاده ای، امداد و نجات و هلال احمر و ... در مواقع بحرانی همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند اما این مشارکت بهانه و دستاویزی برای کم کاری سایران نباشد و بنابراین تمامی مسئولان بایستی نسبت به چارچوب وظایف و مسئولیت های خود آگاهی لازم را داشته و به موقع عمل نمایند.

گفتنی است در این جلسه گزارش دستگاههای اجرایی ذی ربط در مورد اقدامات انجام گرفته برای مراسم اربعین نیز ارائه شد و بر این اساس تا کنون ۳ هزار و ۵۶۰ نفر با ۸۵ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به مرزهای چزابه و مهران اعزام شده اند و همچنین ۲۹ مرکز درمانی در عراق برای ارائه خدمات به زائران توسط جمعیت هلال احمر استان راه اندازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.