۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 572881

رشتخوار -مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت:علیرغم برداشت زعفران از سطح ۶ هزارو۳۰۰ هکتاراز مزارع شهرستان رشتخوار بر اثر خشکسالی ها میانگین برداشت این محصول از ۳/۲ کیلو گرم در هکتاردر سال گذشته به ۱/۵کیلو گرم در سال جاری در هر هکتار کاهش یافته است.

تولید  زعفران در رشتخوارکاهش یافت

حمید رضایی در گفت و گو با قدس آنلاین با ذکر این که شهرستان رشتخوار مقام سوم تولید کننده این محصول در خراسان رضوی است اظهار داشت: طرح حمایتی خرید زعفران برای موضوع جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکننده باقیمت پوشال کیلویی ۴۳۰۰ و نگین کیلویی ۵۴۰۰ اجرایی می شود.

وی گفت: ۸۲ هزار هکتار در خراسان رضوی زیرکشت زعفران است و ۸۰ درصد زعفران کشور ایران در خراسان تولید می‌شود و بیشترین تمرکز تولید  زعفران خراسان از جمله رشتخوار و تربت حیدریه است.

وی با ذکر این که بیش از ده هزار بهره بردارکشاورزی در این حوزه با برداشت زعفران فعال شده  است، یادآور شد: برداشت محصول زعفران در رشتخوار از اواسط آبان‌ماه آغاز و تا اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است برداشت محصول زعفران به دلیل کاهش شدید قیمت و افزایش  قیمت نهاد های کشاورزی و آب در زمان آبدهی دیگر برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد که دولت باید به دنبال چاره اندیشی بهتری برای جلو گیری از زیان کشاورزان بردارد. اکنون نیمی از تولید ات زعفران کشاورز مستقیم وارد جیب دلالان می رود و کشاورزان زعفران کار سهم کمی از تولیدات خود نصیبش می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.