شهرکرد-مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه بیش از ۴۵ میلیون قطعه تخم چشم زده در مزارع تکثیر ماهی استان چهارمحال و بختیاری وارد می شود.

سالانه بیش از ۴۵ میلیون تخم چشم زده وارد مزارع ماهی استان می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان، عبدالمحمد نجاتی اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان و شبکه‌های تابعه بر روند تولید بچه ماهی نظارت کامل داشته و با انجام آزمایشات لازم در خصوص بیماری های ویروسی و باکتریایی  و باقی مانده مالاشیت گرین نظارت می کنند.

وی افزود: این در حالی است که در ۶ ماهه امسال ۱۴ میلیون قطعه تخم چشم زده در ۱۳ مزرعه تکثیر و پرورش ماهی استان وارد شده است.

نجاتی تصریح کرد: چنانچه شرایط صادرات ماهی به کشور های دیگر فراهم شود امکان افزایش تولید ماهی استان بهتر خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: با بازدید های به موقع و معدوم سازی جعبه‌ها و یونولیت های تخم چشم زده از فروش غیر مجاز محصول جلوگیری بعمل آورده می آید.

وی افزود:در استان چهار محال و بختیاری حدود ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی وجود دارد ۱۳ مزرعه آن تکثیر و پرورش تخم چشم زده می باشد و تولید سالانه آن بیش از ۲۳ هزار تن ماهی سردابی در سال است که مقام اول تولید این محصول را در کشور دارا است.

نجاتی اظهار داشت: برای کنترل بیماری ها بخصوص بیماری های IPN , IHN,VHS از حمل و نقل و تولید تخم چشم زده و بچه ماهی هایی که بدون هماهنگی اداره کل وارد استان ، یا از استان خارج می شود جلوگیری به عمل می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.