شیراز- جمع آوری کپرنشینان رودخانه خشک شیراز در پی اعلام بارندگی های سال جاری آغاز گردیده است.

جمع آوری کپر نشینان رودخانه خشک شیراز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نائب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه سال گذشته در پی اعلام بارندگی های سیل آسا شیراز ۵۰۰ کارتن خواب از بستر رودخانه خشک شیراز جمع  شد تاکید کرد :امسال با هشدار های اعلام شده بیش از آمار سال گذشته، این تعداد کارتن خواب  جمع آوری می شود در حالی که هم اینک ۲۴۰ نفر در سطح شیراز جمع آوری شده است.  

مهدی حاجتی اظهار داشت: بر اساس آمار ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی شهری شیراز هم اکنون تعداد ۲۴۰ معتاد کارتن خواب در چند روز گذشته از سطح شهر جمع آوری شده که بر اساس آمارهای این ستاد پیش بینی می‌شود ۱۱۷ زن کارتن خواب هنوز در شیراز وجود دارد که جمع آوری و ساماندهی نشده است.  

وی با اعلام اینکه بر اساس نظر کارشناسان حوزه هواشناسی پیش بینی شده است که زمستان امسال در شیراز بارش باران بیشتر از سال گذشته  باشد که به همین منظور نیاز است محل مناسبی برای نگهداری این افراد پیش بینی شود.

حاجتی با اشاره به اینکه تلاش شده دوگرم خانه در شیراز احداث شود، افزود :تا کنون یک گرم خانه در نظر گرفته شده که برای احداث گرم خانه دوم هنوز محلی در نظر گرفته نشده است.  

وی با بیان اینکه روزانه شاهد هستیم پدیده کارتن خواب در حال افزایش است، گفت: چنانچه نتوانیم این موضوع را کنترل و ساماندهی کنیم، مشکلات افزایش خواهد یافت.  

وی گفت: بر اساس گزارش ها در طی ۲۰ روزگذشته ۶ کارتن خواب به دلایل متعددی جان خود را از دست داده اند.  

این عضو  شورای اسلامی شیراز، مهمترین راهکار برای کاهش این معضل را اجرای برنامه های مطالعاتی و کاربردی از سوی مجموعه شهرداری و دیگر دستگاه های اجرایی اعلام کرد و گفت :ارتقا فرهنگ شهروندی در تمامی ابعاد جامعه یکی از مهمترین اولویت های اعضاء شورای فعلی است که همواره تلاش داریم به صورت کاربردی و اثر گذار طرح های شهروندی را در قالب های مختلف اجرا و عملیاتی کنیم.

وی احیاء بافت تاریخی و فرسوده شیراز را به عنوان یک اولویت در امر احیاء بافت تاریخی شیراز از سوی شورای پنجم برشمرد و گفت: تلاش داریم با اجرا طرح ویژه از مدیران در خواست کنیم ملاقات های مردمی خود را فقط در بافت تاریخی شیراز انجام دهند تا موجب شود وضعیت امنیتی و فرهنگی بافت از حالت فعلی خارج شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.