نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تلاش خوب رسانه‌ها برای نشان دادن ابعاد مختلف همایش اربعین، گفت: پیاده‌روی اربعین وسیله‌ای برای رسیدن به یک هدف بزرگ‌تر است.

رشد فعالیت‌های رسانه‌ای در اربعین/بستر معرفت افزایی فراهم شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسگر عصر شنبه در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته در این حوزه رشد چشمگیری را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه این رشد هم در جهت معرفت افزایی و هم در ابعاد مختلف که از سال‌های گذشته خلأ آن‌ها حس شده بود، صورت گرفت افزود: توجه به این موارد به این دلیل بود که می‌خواستیم اربعین به سمت تعمیق فرهنگ حسینی و معرفت افزایی حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه ایثار و فداکاری و ازخودگذشتگی که مردم ایران و به‌ویژه مردم عراق در طول راهپیمایی اربعین از خود به نمایش می‌گذارند امسال به‌خوبی به تصویر کشیده شد، گفت: پیاده‌روی اربعین یک وسیله برای دست‌یابی به یک هدف بزرگ‌تر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه در این زمینه فعالیت بسیار خوبی انجام داد، تصریح کرد: برگزاری گفتگوهای مختلف، زمینه‌سازی برای معرفت افزایی و اینکه به چه علت در این مسیر حرکت می‌کنیم و یا اینکه اربعین چه نقشی در تربیت، نفوذ و تقویت بنیه ایمانی مردم داشته و یا سبب اخوت دینی می‌شود ازجمله این برنامه‌ها بود که بسیار خوب به آن توجه شد.

حجت‌الاسلام قاضی عسگر در ادامه به مشارکت بسیار خوب مردم در اربعین امسال با مسئولان اشاره و تأکید کرد: در سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین مشکلات حضور افراد بدون ویزا و گذرنامه و حتی تردد این افراد به آن‌سوی مرز بود که با زندانی شدن این افراد تا ماه‌ها مسئولان برای رهایی آن‌ها از زندان تلاش می‌کردند.  

به گفته نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، نیروهای نظامی، انتظامی،  سپاه و همه دست‌اندرکارانی که مسئولیت حضور در مرزها را بر عهده داشتند تلاش‌های خوبی صورت دادند و سبب سربلندی هر دو کشور ایران و عراق شدند.

وی همچنین به برپایی مواکب زیاد در داخل کشور و در مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی اشاره کرد و افزود: این موضوع از نکات مهمی است که نشان‌دهنده فرهنگ‌سازی در این زمینه بوده که مردم ایران نیز همانند مردم عراق میزبان و پذیرای زائران اربعین حسینی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.