قزوین_ معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در نشست مطبوعاتی، برنامه های هفته بسیج را در این استان تشریح و تبیین کرد.

برنامه های هفته بسیج در قزوین تشریح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی در نشست مطبوعاتی ظهر امروز با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار داشت: اقدامامت مناسبی برای کمک به زلزله زدگان مناطق شمال غربی کشور از جمله توزیع اقلام مختلفی همچون آذوقه، آب معدنی و نیروی انسانی انجام شده است؛ بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی استان قزوین در قالب اردوهای جهادی برای اعزام به استان کرمانشاه نیز اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه در ۲۸ ماه صفر، ویژه برنامه عزاداری نیروهای مسلح استان قزوین از خیابان ولیعصر به سمت میعادگاه نمازجمعه برگزار می شود، افزود: تجمع بزرگ امت اسلام در اربعین حسینی را شاهد بوده ایم؛ قیام اباعبدالله الحسین پیام های مختلفی از جمله « هیات من الذله» را به همراه داشته و نهضت ایران برگرفته از نهضت امام حسین (ع) است.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: امروز آمریکا در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای مختلف بیعتی دوباره با ایران داشته باشد که ملت ایران با حضور معنادار در روز اربعین «نه» بزرگی را در جواب به آمریکا ارائه دادند؛ امام حسین درس مبارزه با ظالم را به انسان داد و امروز هم ملت ایران با روحیه عاشورایی در برابر دشمن ایستادگی کرده است.

طاهرخانی یادآور شد: اربعین حسینی پیام های مختلفی را به همراه دارد؛ اگر به دنبال حفظ عزت و اقتدار در کشور هستیم باید از ولی امر و ولایت فقیه اطاعت کنیم چراکه عدم اطاعت از راهنمایی های ولایت فقیه، موجب عدم پیشرفت شده است.

وی ضمن اشاره به فرارسیدن هفته بسیج و روز شمار این هفته اضافه کرد: روزشمار هفته بسیج از روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه سال جاری آغاز می شود و در روز پنجم آذرماه پایان می یابد.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: نخستین روز هفته بسیج (۲۹آبان ماه جاری) به عنوان روز «بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی» نامگذاری شده است و نشست بصیرتی، دیدار با امام جمعه شهر قزوین و پخش تلویزیونی عملکرد بسیج در این روز برگزار می شود.

طاهرخانی عنوان کرد: روز دوم هفته بسیج (سه شنبه ۳۰ آبان ماه سال جاری) به عنوان روز «بسیج، محرومیت زدایی و خدمت رسانی» در نظرگرفته شده که البته برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله نشست بصیرتی و روشنگری با حضور سردار اهوازیان، همایش بزرگداشت هفته بسیج و اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه یکم آذرماه جاری به عنوان «بسیج، اعتلای فرهنگی و اجتماعی» نامگذاری شده است، مطرح کرد: برگزاری همایش امر به معروف با حضور حجت الاسلام ماندگاری و نشست روشنگری با موضوع نقش بسیج با حضور سردار کریمی در سالن آموزش و پرورش معلم کلایه از جمله برنامه های درنظرگفته شده در این روز است.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: از سایر برنامه های هفته بسیج می توان به برگزاری بیش از ۲۵ یادواره شهدا، بیش از ۶۰ نشست بصیرتی، ۱۰ مورد جشنواره، دیدار ۳۰ خانواده شهدا، برگزاری بیش از ۲۰ برنامه ورزشی و اعزام ۱۰ گروه جهادی اشاره کرد.

انتهای پیام/

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.