دومین گونه باکتری از جنس« Aliidiomarina » از تالاب بین المللی گمیشان توسط محققان بانک میکروارگانیسم های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران شناسایی و معرفی  شد.

دومین گونه باکتری از تالاب «گمیشان» معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی رئیس مرکز در خصوص این گونه باکتری گفت: تالاب گمیشان یک اکوسیستم قلیایی، شور و دریایی مهم است که در شمال غربی شهر گرگان واقع شده است.

وی افزود: محققان مرکز در راستای کشف میکروارگانیسم های بومی مهم ایران، جامعه باکتریایی این تالاب را بررسی کردند و طی این پژوهش موفق به کشف گونه جدیدی از جنس Aliidiomarina شدند که   Aliidiomarina sedimenti  نامگذاری شده است.

وی افزود: این باکتری «هالو آلکالوفیل»  و از رده« Gammaproteobacteria » است که کشف آن در ژورنال معتبر بین المللیIJSEM  منتشر و به جامعه علمی دنیا معرفی شده است.

فاضلی ادامه داد:  این سویه هم اکنون با شماره دسترسی IBRC-M ۱۰۷۶۴ در کاتالوگ رسمی بانک میکروارگانیسم ها، برای کلیه محققان داخلی و خارجی قابل دسترسی و ارائه است. پیش از این، از این تالاب گونه ی دیگری از جنس مذکور تحت عنوان Aliidiomarina iranensis  با شماره دسترسی  IBRC-M ۱۰۷۶۳ توسط محققان این مرکز کشف و معرفی شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.