مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: طبق آخرین آمار تاکنون ۴۰ هزار زائر پیاده امام هشتم (ع) وارد مشهد شده اند.

ورود ۴۰ هزار زائر پیاده امام هشتم (ع) به مشهد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه های پذیرایی زائران پیاده  امام هشتم(ع) در جاده مشهد- چناران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساکنان خراسان رضوی ، خیران، دستگاه های اجرایی و قوای مسلح، تمام امکانات خود را برای استقبال و خدمت رسانی به زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر بسیج کرده اند.

وی افزود: خدمت رسانی به زائران پیاده امام هشتم (ع) علاوه در ۸۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی استان؛ در ۴۰۰ مدرسه، حسینیه ها، تکایا، هیات های مذهبی  در مشهد مقدس نیز حال انجام است.

استاندار خراسان رضوی گفت: امسال شهروندان مشهدی نیز مفتخر به میزبانی از ۶۵ هزار نفر از زائران در منازل شخصی خود هستند و خوشبختانه در سال جاری شاهد رشد کمی و کیفی خدمات و نهادینه شدن فرهنگ میزبانی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۷۵ هزار زائر پیاده در محورهای استان در حال تردد هستند و ۴۰ هزار نفر نیز تا امروز وارد مشهد مقدس شده اند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به زلزله ی اخیر در کرمانشاه بیان کرد: ساکنان خراسان رضوی همزمان با میزبانی زائران رضوی، از هموطنانمان در غرب کشور غافل نشدند و گروه هایی از خدمتگزاران به زائران رضوی به صورت خودجوش و داوطلبانه، ایستگاه های خود را در مناطق زلزله زده بر پا کرده اند.

رشیدیان گفت: ایستگاه های آستان قدس رضوی در مناطق زلزله زده در هر وعده ۱۴۰ هزار پرس غذای گرم و خیران خراسانی و هیات های مذهبی ۳۵ هزار پرس در هر وعده بین زلزله زدگان توزیع می کنند.  

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.