تولیت آستان قدس رضوی گفت: رمز پیروزی ملت ایران طی سال های گذشته پیروی از آموزه های امام هشتم (ع) بوده است.

رمز پیروزی ملت ایران پیروی از آموزه های امام هشتم (ع) است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: شریعت، احکام و اهدافی دارد و روابط در جامعه اسلامی بر مبنای دین شکل می گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: بسیاری تلاش کردند در جامعه اسلامی مدیریت مرامی را از مدیریت سیاسی جدا کنند و ائمه(ع) تنها مرجعیت مسائل شرعی را داشته باشند و بایدها و نبایدهای احکام را بگویند اما از ابتدای شکل گیری اسلام، پیامبر اکرم(ص) به مردم گفتند اگر می خواهید نجات یابید باید از خدا و رسولش اطاعت کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در آیات قرآن پیرامون سیر قهقرایی انسان هشدار داده شده که این موضوع با اطاعت از کفار و پاسخ مثبت دادن به خواسته های آنان است.

رئیسی بیان کرد: جامعه اسلامی به دلیل عدم اطاعت از رسول خدا و ولایت با مشکلات زیادی روبه رو شد اما در جنگ های بدر، احد و احزاب که به حرف پیامبراکرم(ص) گوش کردند پیروز شدند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: امام هشتم(ع) ولایت پذیری را شرط نجات عنوان کردند و امروز به برکت عاشورا و محرم و صفر و بیدارگری های امام راحل و خون شهدا، ملت بزرگ ایران راه اطاعت از فرامین امام هشتم (ع) را پیدا کرده و دیگر ملت ها نیز ازما الگو گرفته اند.

وی بیان کرد: دشمن نمی خواهد ما پیشرفت کنیم اما ما می دانیم رمز پیروزی ملت ایران پیروی از آموزه های امام هشتم (ع) است.

رئیسی خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه، حوزه، علما، بزرگان و اصحاب رسانه تلاش کنند تا زیبایی های سخن ائمه(ع) برای مردم تبیین شود، جامعه عاشق اهل بیت(ع) خواهند شد که این مهم شروع شده و روز به روز بر عاشقان خاندان نبوت افزوده می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: بهترین نعمتی که امروز داریم، بهره مندی از نظامی مبتنی بر ولایت است که به برکت آموزه های امام رضا(ع) است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.