کرج- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با تاکید براینکه موضوع تصفیه فاضلاب باید جدی تر گرفته شود گفت: متاسفانه وضعیت شهرکهای صنعتی استان البرز در خصوص تصفیه فاضلاب و بازچرخانی پساب، رضایت بخش نیست.

وضعیت شهرک های صنعتی البرز در تصفیه فاضلاب رضایت بخش نیست

فردین حکیمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: عدم توجه به ملاحظات زیست محیطی علاوه بر هدر رفت آب، آلودگی زیست محیطی، کاهش کیفیت منابع آبی  به خصوص آبهای زیر زمینی و متعاقب آن آلودگی خاک را به همراه خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به رهاسازی فاضلاب صنعتی با بارآلودگی بالا در زهکش کشاورزی اشتهارد اظهار داشت: در شرایطی که استان البرز در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی با مشکلات کمبود منابع آب مواجه بوده، متاسفانه در برخی از شهرهای استان، حجم قابل توجهی از فاضلاب بدون استفاده  به هدر می رود.

حکیمی با بیان اینکه زمان آن رسیده که به جای استفاده از منابع آبی قابل شرب، به فکر تصفیه فاضلابها و بازچرخانی پساب باشیم گفت: تصفیه پساب این فرصت را ایجاد می کند تا از آن برای مصرف در فضای سبز، صنعت ودیگر بخش ها استفاده کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ مترمکعب فاضلاب صنعتی در اشتهارد بدون استاندارد سازی و استفاده به رودخانه شور تخلیه شده و از استان خارج می شود.

 وی بیان کرد:  این در حالیست که با توجه به مشکلات تامین آب در اشتهارد، می توان از این ظرفیت به عنوان یک منبع آبی پایدار در طرح ها و پروژه های نهال کاری و بیابان زدایی که در حال حاضر در بخش جنوبی استان و توسط اداره کل منابع طبیعی استان در حال اجرا است، استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.