۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 574719

یزد - رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان یزدگفت: اگر حوادث ترافیکی را یک بحران بدانیم، یکی از فازهای مهم چرخه بحران، در واقع پیشگیری است و در فاز پیشگیری هم بحث آموزش بسیار مهم است .

فاز اول چرخه بحران «پیشگیری» است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد دهقان  پیش ازظهرشنبه در حاشیه بازدید ازروند ساخت فیلم مارگون در جمع خبرنگاران استان یزد اظهارداشت: در حال حاضر آن چیزی که در جامعه ما بسیار مهم است و در تمام حوزه‌ها مشاهده می‌شود، ضعف آموزش به صورت ویژه در زمینه مدیریت بحران و حوادث رانندگی است‌ که متاسفانه یکی از بحران‌های استان ما به حساب می‌آید . 

وی با اشاره به اهمیت ساخت فیلم مارگون در ترویج فرهنگ مشارکت دستگاه‌های مختلف درارتقای فرهنگ پیشگیری از حوادث جاده‌ای، تصریح کرد: ایجاد زبان مشترک میان دستگاه‌ها درگیر حوادث یکی از مهمترین ویژگی‌های فیلم مارگون است و این چنین اقدامات فرهنگی نقش مهمی در آموزش و فرهنگ‌سازی به ویژه برای نسل جوان ایفا می‌کند.

دهقان خاطر نشان ساخت: چنین اقدامی در مدیریت فعالیت‌های ترافیکی،حوادث و بحران‌هایی که در این زمینه به وجود می‌آید نقش بسیار مهمی دارد و ضروری است که بیش از پیش به آن توجه داشته باشیم .

وی گفت: این که سازمان‌های درگیر در حوادث رانندگی از جمله هلال احمر، اورژانس، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، آتش نشانی و پلیس راهور بتوانند در اقداماتی از جمله ساخت چنین فیلم‌هایی مشارکت داشته باشند، می‌تواند زمینه‌ای برای تقویت وجود زبان مشترکی بین آنها را فراهم کند.

رییس مرکز اورژانس استان افزود: چنین فیلم‌ها و آثاری قطعا با توجه به این‌که زمینه گردهم آمدن ارگان‌های مربوطه را فراهم می‌کند، به مانند یک مانور بسیار خوب، زمینه تقویت این زبان مشترک را به صورت بسیار ویژه فراهم می‌آورد و اورژانس استان در زمینه خودرو با کمبود روبرو بوده ولی به خوشبختانه آمادگی لازم در زمینه ارائه خدمات در جاده‌های استان یزد را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.