عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که زلزله و ریزش مسکن مهر میز محاکمه نیست و باید وحدت عامل باشد، گفت: آقایان منتظر زخمی هستند تا روی آن نمک باشند و با بزرگ نمایی ریزش مسکن مهر کاسبی سیاسی می کنند.

آقایان با بزرگ نمایی ریزش مسکن مهر کاسبی سیاسی می کنند/ اقتصاد موفق مدنظر آقای جهانگیری را برادرشان ارائه دادند!

به گزارش قدس آنلاین، عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که زلزله و ریزش مسکن مهر میز محاکمه نیست و باید وحدت عامل باشد، گفت: آقایان منتظر زخمی هستند تا روی آن نمک باشند و با بزرگ نمایی ریزش مسکن مهر کاسبی سیاسی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور  افزود: گرچه نمی خوام از مسکن مهر دفاع کنم ولی آن چه که در زلزله ریخته این طور نبوده است که اسکلت ساختمان بریزد؛ ساختمان یک اسکلت، سقف و دیوار دارد در این زلزله با این شدت ۷.۳ ریشتری اسکلت ساختمان فرو نریخته است.

ذوالنور اظهار داشت: آن چه در این زلزله اتفاق افتاده فقط برخی دیوار و نمای ساختمان های مسکن مهر فرو ریخته و این با بزرگی این زلزله طبیعی است و سایر ساختمان ها در جوار مسکن مهر فرو ریخته است در زلزله بم دیدیم که تمام ساختمان ها فرو ریخته بود.

وی خاطر نشان کرد: به طور مثال یک ساختمان مسکن مهر پنج طبقه فرو ریخته باشد و سقف هایش خوابیده است، نداشتیم اگر این  طور بود یک میلیون کشته می داد ما نمی گوییم نقض نیست، هست حالا یک تیغه دیوار افتاده است اگر سقف ها و اسکلت فرو می ریخت تلفات خیلی بیش از این حرف ها بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که چند تن با ریزش در ساختمان های مسکن مهر جان باختند، باید گفت فقط دو تن، تاکید کرد: این میزان در مقایسه با  سایر ساختمان های بلند قامت در کنار مسکن مهر قابل قیاس نیست لذا این دوست با بزرگ نمایی ریزش مسکن مهر کاسبی سیاسی می کنند.

ذوالنور تصریح کرد: باید گفت تغاری بکشند ماستش بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان. برخی ها منتظر همین هستند زخمی ببینند و روی آن بشینند لذا نقاط قوت را بیان نمی کنند که چه میزان جمعیت با مسکن مهر مشکل سکونت شان حل شده است.

وی ادامه داد: حالا یک جایی هم ممکن است یک پیمانکاری سهل انکاری کرده باشد این قابل تعمیم نیست چون یک نفر که این کارها را در کشور نکرده است بلکه یک مجتمع چند واحدی پیمانکار جداگانه دارد و این وجدان کار پیمانکاران را دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بحث نظارت و عوامل مختلف در مسکن مهر مهم و به همه جوانب بستگی دارد، گفت: آقای جهانگیری و برخی دولتی ها آن قدر آشکار حرف زدند و آن قدر سیاسی عمل کردند  که حتی داد خود آقای رییس جمهوری هم در آمد.

ذوالنور با بیان این که زلزله میز محاکمه نیست باید وحدت عامل باشد، افزود: زلزله آن قدر وضع  خرابی ها غیر از مسکن مهر بر جای گذاشت که به افتضاح بانی  و ذاکر مستمع تمام شد یعنی آقایون آمدند و  شروع کردند به  تسویه  حساب سیاسی و بهره برداری کردن که مشکل اصلی زلزله متاسفانه فراموش شد.

وی به تذکر رییس جمهوری  به این آقایان اشاره کرد و اظهار داشت: این موضع گیری سیاسی  متاسفانه عاملی شده است که نیروها و امکانات هدر برود و  اصطحکاک ها، فرصت ها را بسوزاند و گاهی این ها آدرس های غلط می شود و از مشکلات اصلی مردم و جامعه دور شویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که اقتصاد موفق آقای جهانگیری را برادرشان الحمدالله ارایه دادند، خاطر نشان  کرد: برادر وی در بانک گردشگری با یک اوضاع افتضاحی پرونده در دستگاه قضایی دارند که در حال پیگیری است و ما  شاهد وضعیت نابسامانی هستیم که در این حوزه پیش آمده است.

ذوالنور تصریح کرد: لذا این دوستان  متاسفانه و معمولا حرف می زنند ولی ما عملی که مشکلی را حل کند نمی بینیم و ما در همین شروع دولت افزایش پرشی و متحیر کننده قیمت کالاها را داشتیم نمی دانم آقایان چه جوابی برای این مساله دارند.

وی با بیان  این که همواره استمرار رکود شدید را داریم که گشایشی  اتفاق نمی افتد، تاکید کرد: با سخن پراکنی و حمله به مسکن مهر و سرپوش گذاشتن بر مشکلات، وضع نابسامان که حل نمی شود؛ مشکل بیکاری مفرط در جامعه بیداد می کند و جامعه ما را به شدت اذیت  می کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمارهای دروغ و بی پایه و اساس برای ایجاد اشتغال و نیز آمارهای متفاوت که آقایان می گویند و می دهند ولی آیا ارایه آمار و ارقام مشکل را حل کرده، نکرده است.
ذوالنور ادامه داد: یادمان نرفته است که آقای روحانی در شعارهای تبلیغاتی خود در دوره نخست ریاست جمهوری می گفت که بیکاری اصلا نیازی به آمار ندارد کافی است که به منازل مردم مراجعه کنیم تا بفهمیم سر هر سفره چند نفر بیکار نشستند ما سوال می کنیم سرسفره ها اکنون بیکار نیست چرا هست حتی افزایش هم یافته است.

وی گفت: گاهی کسی را داشتیم کار می کرد نان می خورد امروز همان هم کس با توجه به رکود در صنایع چند  سال اخیر بیکار شده است متاسفانه ما شاهد ورشکستگی در صنایع و کارخانه ها هستیم به شکلی که خود آقایان و مسوولان ذی ربط می گویند با ۴۰ درصد ظرفیت در صنایع خود کار می کنیم بقیه تعطیل شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: لذا باید پرسید آقای جهانگیری پنج سال زمان کمی نبوده که شما در اختیار داشتید به هر حال بگویید چه تحولی اتفاق افتاده است نگویید مسکن مهر، مسکن مهر هم پنج سال دست خودتان بود این اوضاع، اوضاع نگران کننده ای است.

ذوالنور با بیان این که وضع بودجه دولت نیز وضع مناسبی ندارد، اظهار داشت: تا دیروز همه چیز را گردن برجام می انداختید می گفتید نفت نمی توانیم بفروشیم اکنون که می گویید فروش نفت بین دو تا سه برابر افزایش یافته است؛ پس گشایش کجاست. این اثری که نفت باید در اقتصاد نشان داده می شد، چطور شده است.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید شاهد یک تکان خوردن اقتصاد باشند اگر نفت سه برابر فروش می رود پس کجا هزینه می  شود قبلا می گفتید سرمایه گذاری خارجی نداریم حالا توافق نامه  ها و قراردادهایی که امضا می شود راست  یا دروغ؛ اگر راست است یک گوسفندی که می چرد باید آثار این چرا را در دمبش بروز کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر واقعا در اقتصاد ما چنین گشایشی صورت گرفته است منابع درآمدی چند برابر شده و روابط اقتصادی با دنیا  حسنه  شده و سرمایه گذاری خارجی در داخل اتفاق می افتد باید ایجاد شغل، تولید و رفاه مردم هویدا می  شد پس این ها را باید از آقایان سوال کرد.

ذوالنور تصریح کرد: اکنون دیگر نمی توانید بگویید که دولت گذشته، یک دولت گذشته خودتان بودید به هر حال چهار سال گذشت و تمام شد هنوز هم انگشت اتهام را متوجه مسکن مهر می کنید اگر بگویند دولت گذشته یعنی خودشان بودند چرا در دوره قبلی می گفتید دولت گذشته  حالا اگر راست می گویید  چرا نمی گویید دولت گذشته بگویید دولت گذشته که خودتان هستید.

وی ادامه داد: پس این مشکلات یا باز هم به دولت گذشته مربوط می شود که  خودتان بودید یا به دولت فعلی مربوط است که باز هم خودتان هستید پس تغییر را ما باید ببنیم.

منبع: سایت جهان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.