یزد - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزدگفت: آموزش، فرهنگ‌سازی در ارتقاء فرهنگ راهنمایی و رانندگی جایگاه بسیار ویژه ای دارد و هرچه ما بتوانیم با تولید فیلم‌ها، کلیپ‌ها و پرداختن به مسائل آموزشی، سطح فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را بالا ببریم، قطعا میزان حوادث رانندگی کمتر خواهد شد .

آموزش و فرهنگ‌سازی در ارتقاء فرهنگ راهنمایی و رانندگی جایگاه بسیار ویژه ای دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن صادقیان پیش ازظهردوشنبه درحاشیه بازدیدخبرنگاران از مراحل ساخت فیلم کوتاه «مارگون»، اظهارداشت: فیلم کوتاه مارگون با روایت گوشه‌ای از مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و تلاش های بی‌وقفه راهداران یزد و به همت روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هدف کاهش اخیر حوادث و تلفات جاده‌ای در استان تولید شده است.

وی افزود: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه امید، بهانه‌ای شد تا فیلم مارگون به تهیه کنندگی «علیرضا مشرف» و کارگردانی «محمود یزدچی» تولید گوشه‌ای ازمجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و تلاش‌های بی وقفه راهداران یزد را به تصویر بکشد و ساخت اینگونه فیلم‌ها و کلیپ‌ها در جهت فرهنگ‌سازی، از مهمترین نیازها در زمینه کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

صادقیان تصریح کرد: به لطف خدا درسال‌های گذشته به همت همکارانمان توانستیم کاهش بسیار خوبی در زمینه تصادفات و تلفات جاده‌ای داشته باشیم والان به جز استان یزد در تمام کشور هم نیز، کاهش میزان تصادفات و تلفات از یک منحنی، به یک خط صاف تبدیل شده است .

این مسئول ادامه داد: شاید درسال‌های گذشته با انجام عملیات راهداری و نگهداری جاده‌ها توانستیم میزان بسیارزیادی در زمینه تعداد این حوادث و تلفات، کاهش داشته باشیم ولی الان میزان کاهش بسیار کم شده و مشکل ما در ارتباط با این موضوع اینست که با وجود هزینه کرد میلیاردها تومانی ما در بحث نگهداری جاده‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط در بحث امنیت و ارائه خدمات به مردم، موفقیت لازم به حد مورد نظر تامین نشده است .

وی افزود: بررسی و تحلیل آمار و ارقام موجود در ارتباط با تصادفات نشان می‌دهد که ما باید نگاهی نو و بروزتری به مبحث تلفات جاده‌ای داشته باشیم و ایمنی در جاده‌ها بدون کمک خود مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط آنها به وجود نمی‌آید و لازم است آنها در این زمینه ادارات و ارگان‌های مرتبط را همراهی کنند .

صادقیان تصریح کرد: هرچه ما بتوانیم با تولید فیلم‌ها، کلیپ‌ها و پرداختن به مسائل آموزشی، سطح فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را بالا ببریم، قطعا میزان حوادث کمتر می‌شود .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: امسال با درخشش و تلاش‌های بی وقفه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، فیلمی با نام مارگون در دست تولید است که مراحل نهایی ضبط را طی می‌کند  و این فیلم برای حضور در جشنواره کشوری امید تولید شده و امید است که تهیه اینگونه فیلم ها و پرداختن به چنین مسائلی و توجه ویژه به مبحث آموزش بتواند حساسیت لازم را در بین مردم ایجاد کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.