کرمان - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان مردم را به مشارکت در چهارمین دوره کتاب و کتابگردی در روز پنج شنبه دوم آذر فراخواند

پنج شنبه دوم آذر را به کتاب و کتابگردی اختصاص دهید

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا علیزاده از اهالی فرهنگ و هنر، رسانه، موثران فرهنگی و هنری، مسئولان، اهالی سیاست و اقتصاد و عموم مردم دعوت کرد تا پنج نشبه دوم آذر ماه با حضور در کتابفروشی های کرمان و خرید کتاب در طرح «کتاب و کتابگردی»  شرکت کنند.

وی گفت: در طول سال مناسبتهای مختلفی برای یادآوری و گرامیداشت اقشار مختلف جامعه وجود دارد که اهاد مردم، این روزها را گرامی می‌دارند، اکنون که به فاصله ای کوتاه هفته کتاب و برنامه های ویژه این هفته را به انجام رساندیم، فرصت مناسبی است تا در آخرین روزاین هفته با حضور در کتابفروشی ها و خرید کتاب، زحمات و تلاشهای همه ارکان تولید و انتشار کتاب را گرامی بداریم.

 علیزاده افزود: این اتفاق می تواند یک همبستگی و هم افزایی همگانی رادر اهمیت دادن به رشد و بالندگی، توجه  به نشاط و پویایی و افزایش دانش و اگاهی در معرض دید قرار دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  در پایان تصریح کرد: از همه مدیران، روسای ادارات و نهادها و دستگاههای دولتی، مدیران کارخانه ها و صنایع بزرگ و کوچک، مسئولان تیم های ورزشی در همه سطوح، می خواهم برنامه ای تدارک ببینند تا به همراه اعضا، کارمندان و کارگران و مجموعه کاری خودشان در این طرح شرکت نمایند وجلوه ای از مهربانی با یار مهربان را به نمایش بگذارند.

شکل گیری ۲۲۰ باشگاه کتابخوانی در شهر کرمان

همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در مراسم  اختتامیه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، توجه به اهمیت نقش و جایگاه کودکان و نوجوانان در سرنوشت یک مملکت  مهم عنوان کرد و افزود: طرح های خوبی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره دنبال شده طرح های نو، بدیع و تازه، که همه ابتکاراتی در راستای ترویج کتابخوانی و طرح های مهم و موثری هستند.

علیزاده تصریح کرد: شخصیت های فرهنگی، مربیان، کتابداران و کتابخوانان همه با هم باید در کنار هم قرار گیرند، برای نسل آینده کار و تلاش کنیم، تا نسلی کتابخوان داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  امروز زمینه را باید آماده و تسهیل کرد تا کودکان و نوجوانان به کتاب دسترسی پیدا کنند، کسانی که این دغدغه را دارند باید برنامه ریزی نمایند و این طرح ها در آینده نتیجه خواهد داد.

وی افزود: بر اساس باور قوی که در مردم کرمان وجود داشته، امروز حدود ٢٢٠ باشگاه کتابخوانی  در شهرکرمان شکل گرفته، راه اندازی باشگاه های کتابخوانی و طرح دوشنبه های کتابخوانی در مهد های کودک طرح های بسیار عالی است که  در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: همانطور که در هفته های مختلف در طول سال مشاغل گوناگون را ارج می نهیم، باید از ناشران کتاب و کتابفروشی ها نیز در هفته کتاب و مناسبتهای  مربوط به کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.