مشهد-بزرگ‌ترین باغ وحش ایران در مشهد وجود دارد، اما همین «بزرگ‌ترین» هنوز برای انتقال و جانمایی درست آن تعیین تکلیف نشده؛ این در حالی است که مسئولان بارها قطعی بودن تغییر مکان این باغ وحش را از طریق رسانه‌ها اعلام کردند.

بهبود وضعیت باغ وحش وکیل آباد منوط به سرمایه گذاری است

قدس آنلاین-گروه استان ها-هنگامه طاهری: به گفته مالک باغ وحش وکیل آباد، باغ وحش در حال حاضر با بیش از ۸۰۰ گونه جانوری، نیازمند توسعه از چهار هکتار به ۲۵ هکتار است و این در حالی است که انتظار حیوانات باغ وحش مشهد برای کوچ از بافت شهری، طولانی شده و بی‌توجهی مسئولان ادامه دارد.
در این خصوص با اینکه مهدی رستمی عنوان می‌کند از چهار سال پیش برای انتقال باغ وحش به خارج از شهر از منابع طبیعی و محیط زیست درخواست زمین کرده، اما معاون نظارت پایش اداره کل محیط زیست استان عنوان می‌دارد: برای سرمایه گذاری در این زمینه سرمایه گذار باید اقدام به خرید زمین کند.
او گفت: ما می‌توانیم در مورد جذب سرمایه گذار برای مدیریت باغ وحش ملک آباد فراخوان بدهیم هر چند در این خصوص اولویت را برای مالک فعلی باغ وحش قائلیم، اما دادن زمین در محدوده وظایف ما نیست.
محمد عرفانی همچنین افزود: ما از مالک باغ وحش وکیل آباد خواستیم نقشه و الگویی ارائه کند که پس از تصویب در صورتی که سایر ارگان‌ها هم تأیید نمایند، اقدامات مد نظر ابلاغ شده و بر اساس آن چارچوب باغ وحش مورد باز سازی و احیا واقع شود.
وی ادامه داد: باغ وحش فعلی در سنوات گذشته بدون برخی استانداردها بوده، بنابراین نقشه‌ای که مالک باغ وحش ارائه کند، پس از رفتن به کمیته فنی استان به استانداری رفته و در صورت موافقت ارگان‌های مرتبط در خصوص آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
عرفانی گفت: این استانداردهایی که رعایت نشده، مواردی بوده از قبیل فضاهایی نامناسب برای حیوانات، تنوع زیاد حیوانات که موجب شده شرایط نگهداری آن‌ها سخت شود و...
او تصریح کرد ما دنبال تعطیل کردن باغ وحش نیستیم، بلکه به دنبال بهبود شرایط برای نگهداری حیوانات و تأمین رضایت بازدید کنندگان هستیم.
معاون نظارت پایش محیط زیست استان یادآور شد: در جریان پیگیری مالک باغ وحش برای رفع مشکلات در این خصوص هستم. اما چنانچه شرایط مطلوب حاصل نشود، به طبع اقدامات قضایی صورت گرفته و برخورد قانونی می‌شود.
مهدی رستمی، مالک باغ وحش نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود که در صورت مشارکت سرمایه گذار حاضر است جمع آوری حیوانات و نگهداری از آن‌ها را خود به عهده بگیرد.
وی روند ساخت باغ وحش جدید را با مشکلات موجود، طولانی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.