تبریز- مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعداد ۶۵۰ کارگاه آموزشی در مدارس برگزارشده است، گفت: در راستای مبارزه با موادمخدر در حوزه آموزش‌و پرورش طراحی نقشه خطرپذیری مدارس در تبریز و مناطق استان انجام‌ شده و تعداد مدارس در معرض خطر در نواحی پنج‌گانه تبریز شناسایی‌شده است.

طراحی نقشه خطرپذیری مدارس آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین، جعفر پاشایی ظهر امروز در نشست طرح توانمندسازی و تربیت مربی در راستای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد بابیان اینکه در استان اقدامات خوبی در حوزه برنامه‌ریزی و پیشگیری در حوزه آموزش‌وپرورش انجام‌شده است، اظهار داشت: اگر امروز استان به عنوان استان عاری از معتاد متجاهر شناخته‌شده مرهون تلاش‌های همه دستگاه‌ها بوده تا بتوانیم فردایی روشن را برای ایران و منابع عظیم نیروی انسانی داشته باشیم.

وی افزود: آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی باوجود ۳۹ منطقه و ۵ ناحیه در تبریز و ۳۴ منطقه در استان به ظرفیت ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و ظرفیت کارشناسی ۴۶ هزار پرسنل آموزش‌وپرورش در بخش‌های مختلف در راستای بحث پیشگیری و مبارزه با موادمخدر کارسازی و برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر در حوزه آموزش‌وپرورش طراحی نقشه خطرپذیری مدارس در تبریز و مناطق استان انجام‌شده و تعداد مدارس در معرض خطر در نواحی پنج‌گانه تبریز شناسایی‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۶۵۰ کارگاه آموزشی در مدارس برگزارشده و ۸۵ هزار دانش امور در کارگاه‌های آمورشی شرکت کرده‌اند و همچنین ۵ هزار از فرهنگیان و ۴۵ هزار نفر از اولیا دانش‌آموزان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

پاشایی بابیان اینکه در حوزه آموزش‌وپرورش مداخلات اجتماعی و روانی دانش‌آموزان مورد توجه بوده است، گفت: در چهار سال گذشته ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی و توجه به مناطق محروم در اولویت کاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوده است.

وی اضافه کرد: از قبل المپیادهای درون مدرسه‌ای ورزش ۳ هزار تیم ورزشی در استان ایجادشده چراکه بخش بسیار مهمی از آسیب‌های اجتماعی مترتب بر موضوعات ورزشی بوده و باید کارسازی کنیم تا جوانان مشغول دیگر مباحث نشوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه جامعه مداری و زندگی اجتماعی معمولا موجب رشد و تعالی فردی و اجتماعی است، گفت: البته جامعه مداری در بطن خود انواع پیامدها، آسیب‌ها و چالش‌ها و نارسایی‌هایی را به همراه خواهد داشت که جنس این آسیب‌ها بیشتر در مجاری توسعه و بیشتر شبکه‌های اجتماعی نمود یافته و بیشتر نسل جوان و نوجوان را تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت استان توجه به کانون مدرسه بوده چراکه مدرسه جایگاه آموختن و زیستن خلاق است و همه افراد از جمله معلمان و مربیان و حتی خدمتگزار مدرسه موثر در رفتار دانش امور است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.