یزد - مدیر کل دامپزشکی استان یزد با بیان اینکه به منظور پیشگیری از انتقال و شیوع انواع بیماری های دامی و مشترک، اجرای پیش سردگذاری لاشه های دام ضروری بوده گفت: کشتارگاه دام شهرستان بهاباد دلیل نداشتن امکانات لازم جهت پیش سردگذاری از مرداد ماه امسال در دست تعمیر و بهسازی می باشد .

طرح پیش سردگذاری لاشه های دام مانع انتقال بیماری ها می شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اکبرحداد زاده درجریان بازدیداز روند بهسازی کشتارگاه دام شهرستان بهاباد اظهارداشت: کشتارگاه سنتی دام شهرستان بهاباد با ظرفیت ماهانه ۳۰۰ راس کشتار دام سبک و سنگین در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع بنا شده است که به دلیل نداشتن امکانات لازم جهت پیش سردگذاری از مرداد ماه امسال در دست تعمیر و بهسازی بوده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته کشتارگاه مذکور تا دی ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: کشتارگاه به عنوان یکی از مراکز مهم استحصال گوشت دارای اهمیت بسزایی می باشد به همین دلیل بازرسان بهداشتی دامپزشکی با نظارت بر فرایند تولید در  کشتارگاه های دام و طیور مانع از ورود مواد غذایی آلوده به سبد غذایی مردم می شوند.

حدادزاده با اشاره به اهمیت پیش سردگذاری گفت: این کشتارگاه به دلیل نداشتن امکانات لازم جهت پیش سردگذاری از مرداد ماه امسال دردست تعمیر و بهسازی است به منظور پیشگیری از انتقال و شیوع انواع بیماری های دامی و مشترک، بخصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اجرای پیش سردگذاری لاشه های دام ضروری می باشد در همین راستا طرح پیش سردگذاری لاشه ها در تمامی کشتارگاه های استان یزد اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: تهیه ی گوشت از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و توجه به مهر و لیبل دامپزشکی ضامن تامین سلامت مصرف کننندگان است بنابر این به شهروندان توصیه می شود از ذبح غیر مجاز دام و خرید گوشت کشتار شده در محل خارج از کشتارگاه جدا خودداری نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.