رییس هیئت اعزامی ایران در واکنش به اظهارات ضد ایرانی نماینده امارات در اتحادیه بین المجالس گفت: ایران حاکمیت خود بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک، تنب بزرگ و خلیج فارس را مورد تاکید قرار می‌دهد.

موضع گیری رئیس هیات ایران در بین المجالس در برابر هیات اماراتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی ، فاطمه السادات ذوالقدر در واکنش به اظهارات ضد ایرانی نماینده پارلمان امارات در دهمین نشست اتحادیه بین‌المجالس آسیایی که دراستانبول برگزار شد، گفت: نماینده امارات ادعاهای بی‌پایه و غیرقابل توجیه ای علیه یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران مطرح کرد که این ادعاها در تعارض با اصول حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و روابط خوب همسایگی است و جمهوری اسلامی ایران حاکمیت خود بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک، تنب بزرگ و خلیج فارس را مورد تاکید قرار می‌دهد.

ذوالقدر با بیان این‌که تمامیت سرزمینی و حاکمیت ایران از این جزایر قابل مذاکره نیست، افزود: این امری غیرمنطقی است که نماینده کشوری که بمب‌افکن‌های آن شهروندان بی‌گناه یمن را بمباران می‌کند ایران را متهم به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر می‌کند.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طور کامل صلح آمیز است، فناوری موشکی ایران نیز حق مشروع ما برای ارتقاء قابلیت‌های دفاعی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:ما تجارب منفی تحمیل جنگ توسط صدام حسین را داشتیم که برخی از کشورها از جمله امارات از او حمایت می‌کردند.

وی افزود: ما از امارات متحده عربی می‌خواهیم تا یک رویکرد دوستانه در سیاست خارجی خود اتخاذ کند و سیاست منفی علیه دیگران به ویژه علیه مردم یمن را تغییر دهد.

ذوالقدر ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برمبنای سیاست اصولی خود که مبتنی بر تامین امنیت، ثبات و برقراری صلح در خلیج فارس با کشورهای منطقه است اقدامات گسترده‌ای برای اعتمادسازی و گسترش اقدامات اعتمادساز دوجانبه با کشورهای منطقه انجام داده است.

 رییس هیئت اعزامی ایران به نشست بین المجالس آسیایی تصریح کرد:در همین زمینه ما آمادگی خود را برای مشارکت در گفت‌وگوهای دوجانبه با امارات متحده عربی برای تداوم تقویت روابط و رفع سوء‌تفاهم‌هایی که ممکن است بین دو کشور وجود داشته باشد اعلام می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.