یزد - معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به پیشرفت منطقه قرق محیط زیست در استان یزد، گفت: دولت از ظرفیت مردم در حفظ محیط زیست استقبال می‌کند و معقتد است که بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی امکان نگهداری طبیعت موثر نخواهد بود .

دولت ازظرفیت مردم برای حفاظت محیط زیست استقبال می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سعید نمکی در جریان سفر یک روزه خود در بازدید از منطقه قرق اختصاصی محیط زیست یزد درمورد وضعیت حیات وحش کشور اظهارداشت: متاسفانه در کشوروضعیت خوبی برای حیات وحش و تنوع زیستی نداریم،خیلی از گونه‌های ارزشمند را از دست داده‌ایم  ولی در بعضی از جاها مانند استان یزد با تشکیل قرق‌های اختصاصی وضعیت حیات وحش آن نسبت به استان‌های دیگر خیلی بهتر است .

وی افزود: در بعضی از مناطق استان یزد مشکلاتی همچون خشکسالی و شکار بی رویه، روی حیات وحش تاثیر گذاشته که باید به آن توجه بیشتری شود .

این مسئول تصریح کرد: دولت از ظرفیت بسیار بالای مردم در حفظ محیط زیست استقبال می‌کند و تجربه نشان داده ،کشورهایی در زمینه حیات وحش موفق بودند که حفظ محیط زیست و تنوع زیستی گونه‌های کم‌یاب را به مردم واگذار کردند.

نمکی با بیان این‌که ما در کشور تجربه خوبی از استان یزد داریم، ادامه داد: استان یزد در قرق‌های اختصاصی و مشارکت مردم در زیستگاه‌های حیات وحش بسیار موفق بوده و این نشان دهنده همکاری مستمر و مطلوب شوراها، دهیاری‌ها و بسیج مناطق قرق در این استان است.

وی خاطرنشان ساخت: ایجاد قرق‌های اختصاصی در محیط زیست می‌تواند در تکثیر گونه‌های حیات وحش و هم در بحث اشتغال‌زایی و اقتصاد کشور کمک کند چون به اثبات رسیده که بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی امکان نگهداری طبیعت موثر نخواهد بود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.