ساری - سرما و کاهش دمای هوا در روزهای اخیر سبب شد تا تک درنای سیبری پس از تاخیر ۲ ماهه، برای زمستان گذرانی در تالاب فریدونکنار در استان مازندران فرود آمده و چشم دوستداران طبیعت و محیط زیست را روشن کند.

تک درنای سیبری با تاخیر ۲ ماهه به مازندران آمد

به گزارش قدس آنلاین، این تک درنا که ' امید ' نام دارد، آخرین بازمانده از درناهای سفید سیبری است که در یک دهه اخیر پس از مرگ زوجش ' آرزو ' به تنهایی به تالاب فریدونکنار سفر می کند.

امید در حالی صبح شنبه در تالاب فریدونکنار مشاهده شد که حامیان این پرنده زمستان گذران در حال انقراض، از آمدنش ناامید شده بودند.

نسل درنای سفید از میان ۱۵ گونه درنای موجود، در آستانه انقراض است. این گونه درناهای سیبری بجز سال های ۸۸ و ۹۴ در تمام نیم قرن گذشته با پشت سر گذاشتن مسیر حدود پنج هزار کیلومتری، مازندران را مقصد زمستان گذرانیانتخاب کرد .

کوروس ربیعی، رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران گفت که تک درنای سیبری صبح روز چهارم آذر در تالاب فریدونکنار مشاهده شد.

دُرنای سیبری که امید از گونه آنهاست و با نام علمی 'گروس لئوکوجرانوس Grus leucogeranus ' شناخته می شود، پرنده‌ای در آستانه خطر انقراض از خانواده درناهاست که قدی نزدیک به یک ‌و نیم متر دارد و فاصله دو بال آن بیش از ۲ متر است. این درنا بدنی یکدست سفید با پاهای بلند سرخ ‌رنگ دارد و منقار بلند سیاهی روی صورت قرمز رنگ آن نشسته‌ است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.