شهرکرد-مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: چندین سال است که اعتبارات حوزه پژهش بسیار کاهش پیدا کرده و به حداقل رسیده است، اما با این وجود آموزش و پرورش در همه زمینه ها با تمام توان اقدامات پژوهشی و تحقیقی را پیش می برد.

اعتبارات حوزه پژوهش بسیار کاهش پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بهروز امیدی راستابی روز شنبه در آئین افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش گفت:در حوزه آموزش و پرورش نیاز به پژوهش و تحقیق در همه سطوح یک اصل اساسی و پیش برنده اهداف کلی نظام آموزشی کشور می باشد.

وی افزود: چندین سال است که اعتبارات حوزه پژهش بسیار کاهش پیدا کرده و به حداقل رسیده است، اما با این وجود آموزش و پرورش در همه زمینه ها با تمام  توان اقدامات پژوهشی و تحقیقی را پیش می برد.

امیدی تصریح کرد: در حوزه اقدام پژوهی اقداماتی صورت می گیرد که کاملا کاربردی و عملیاتی است اما متاسفانه بدلیل کمبود اعتبارات آنگونه که باید نمی توانیم پژوهش های جدید را به مرحله عملیاتی برسانیم اما با وجود این شرایط با برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره خوارزمی و جابربن حیان و پرسش مهر و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری سعی در پیشرفت امر پژوهش و تحقیق در بین دانش آموزان داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه پیشرفت در هر کشور از مدارس و آموزشگاه ها آغاز می شود خاطر نشان کرد: در پژوهش های ۱۷ گانه شهرستان های استان دانش آموزان را با کار تحقیق و پژوهش آشنا می کنیم.

امیدی افزود: با تمام کبودها و کاستی ها سعی از بین دهها معلم پژوهشگر ۳ معلم انتخاب و همچنین در حوزه دانش آموزی نیز ۵ نفر بعنوان نفرات برتر در حوزه پژوهش انتخاب شدند، همچنین تا کنون با وجود کمبود اعتبارات در صدها پایان نامه در حوزه پژوهش حمایت شده است.

وی اظهار کرد: در کنار امر پژوهش این مسئله حائز اهمیت است که این پژوهش ها تا حد کاربردی هستند و تا چه حد می توان آنها را به مرحله عملیاتی رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.