شهرکرد-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: به هر میزان که در امر پژوهش سرمایه گذاری شود هزینه نیست بلکه سودآوری و توسعه است که امر پژوهش از آزمون و خطا در بسیاری از موارد جلوگیری می کند.

سرمایه گذاری در امر پژوهش سودآوری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیامک سلیمانی روز شنبه در آئین افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش گفت: از مهر ماه سال جاری جلسات و کمیته های متعددی در خصوص برگزاری نمایشگاه پژوهش برگزار شد و این نمایشگاه بدلیل اهمیت بالای و جایگاه ویژه آن بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شد.

وی افزود: فرهنگ پژوهش و تحقیق باید از آموزش و پرورش و از ابتدایی در مدارس و آموزشگاه ها نهادینه شود و لازمه این امر این است که تغییرات کلی در نظام آموزش و پرورش ایجاد شود و امر پژوهش سرلوحه کار دانش آموزان و فرهنگیان قرار گیرد.

سلیمانی تصریح کرد: برای داشتن جامعه ای علمی و مبتنی بر پژوهش باید از ابتدای رشد کودکان این امر صورت گیرد که لازمه آن پرورش دادن معلمان و فرهنگیان پژوهشگر می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:نظام پژوهش باید در تمام مراحل آموزش و پرورش نهادینه شود و تمامی فعالیت ها در مدارس و آموزشگاه ها بر اساس پژوهش برنامه ریزی شود.

وی گفت: پژوهش  و تحقیق در کشورهای پیشرفته یک امر زیربنایی می باشد که موجب توسعه چشم گیردر تمامی سطوح علمی و تحقیقاتی این کشور ها شده است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: به هر میزان که در امر پژوهش سرمایه گذاری شود هزینه نیست بلکه سودآوری و توسعه است که امر پژوهش از آزمون و خطا و در بسیاری از موارد جلوگیری می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: در کشورهای توسعه یافته از اعتبارات تولید ناخالص سهم چشم گیری به امر پژوهش و تحقیق اختصاص داده می شود،اما در کشور ما ۳ درصد از سهم تولید ناخالص اختصاص داشت که متاسفانه در سال های اخیر این میزان به ۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

سلیمانی در پایان گفت: هر کشور برای پیشرفت و توسعه باید به امر پژوهش توجه ویژه شود و باید پژوهش را در جامعه به یک فرهنگ تبدیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.