یزد - کارگردان «نمایش گفت و گوی آب» گفت: مهمترین چیزی که نظام اسلامی در این برهه زمانی به آن نیاز دارد این است که مردم الگویی مانند حضرت ابوالفضل(ع) را از دست ندهند و پیروزی محورمقاومت بر داعش در سایه وحدت، مجاهدت و ولایت‌پذیری به دست آمد و با پیروی از قرآن و ولایت می‌توانیم در برابر استکبار و جبهه کفر پیروز شویم.

مجاهدت و ولایت‌پذیری رمز موفقیت بر داعش بود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، حجت‌الاسلام فلاح‌زاده در گفتگو با خبر نگاران اظهارداشت: نمایش «گفت و گوی آب» به سیره و شخصیت والای بزرگ مدافع حریم اهل بیت حضرت ابوالفضل العباس(ع) اشاره دارد و گوشه‌ای از واقعه کربلا همچون ولایت‌مداری، جوانمردی، وفاداری، شجاعت و پاسداری از حریم اهلبیت(ع) تا شهادت آن حضرت را روایت می‌کند.

وی درخصوص این نمایش چند رسانه‌ای افزود: این نمایش محصول تئاتر بچه‌های مسجد شهرستان ابرکوه و نتیجه همدلی و همراهی حدود ۸۰ هنرمند این شهرستان است که از همه آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم.

فلاح‌زاده  با اشاره به استقبال مردم از این نمایش گفت :استقبال مردم یزد از این نمایش  فراتر از انتظار بودو  در طی شش شب اجرای نمایش به لطف خدا و عنایت حضرت ابوالفضل(ع) حدود پنج هزار نفر از آن بازدید کردند.

وی به هدف و انگیزه خود از تولید و اجرای این اثر اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین چیزی که نظام اسلامی در این برهه زمانی به آن نیاز دارد این است که مردم الگویی مانند حضرت ابوالفضل(ع) را از دست ندهند. همه اهل بیت (ع) برای ما الگو هستند اما ما امروز به الگویی چون علمدار کربلا نیاز داریم، چرا که در این زمان، کتاب قرآن، امام زمان(عج) و نایت ایشان ولی فقیه را داریم و در این میان نقش ما باید نقش حضرت عباس(ع) باشد. ما با پیروی از قرآن و ولایت می‌توانیم در برابر استکبار و جبهه کفر پیروز شویم.

حجت الاسلام فلاح‌زاده به پیروزی محور مقاومت بر داعش و نابودی این شجره خبیثه در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: این پیروزی بزرگ در سایه وحدت، مجاهدت و ولایت‌پذیری به دست آمد و این یعنی گام نهادن در مسیر حضرت ابوالفضل(ع) و ثابت قدم بودن در راه دفاع از حریم اسلام و انقلاب. آن حضرت به ما یاد داده که تا پای جان و با نثار دست و چشم و هستی خویش در راه اسلام و امام زمان‌مان جانفشانی کنیم.

این مدرس حوزه علمیه، ولایت‌پذیری، اطاعت از ولی امر، هم‌گامی و عقب نیفتادن از ولایت را رمز پیروزی و غلبه بر دشمن دانست و ادامه داد: مهمترین نکته‌ای که ما در «گفت وگوی آب» بر آن تأکید داشتیم تبیین همین موضوع است.

این روحانی هنرمند تصریح کرد: با آن‌که حضرت ابوالفضل(ع) معصوم نیستند ولی به برکت اطاعت از امام زمان خویش و ولایت‌پذیری به این مقام و مرتبه می‌رسند و این نشان دهنده این است که ما هم می‌توانیم با الگو قرار دادن ایشان به مراتب بالا برسیم.

حجت الاسلام فلاح‌زاده با بیان اینکه ما امروز بیش از هر زمان دیگر به وجود «ابوالفضل‌ها» نیاز داریم از شهید محسن حججی به عنوان مصداق ابوالفضل امروز نام برد.

این نویسنده و نمایشنامه‌نویس آئینی در توصیه‌ای به نویسندگان جوان به ویژه طلاب گفت: هرچند منبر تأثیر خوبی بر مخاطبان دارد ولی هنر از جمله نمایش آئینی یکی از ابزارهای بسیار مفید و مؤثر برای تبلیغ دین است و روحانیان می‌توانند این کار را هم تجربه کنند.

حجت الاسلام فلاح‌زاده یکی از وظایف طلبه‌ها در این زمان را نگارش داستان، ‌نمایشنامه و فیلمنامه‌های مذهبی و تاریخی عنوان و خاطر نشان ساخت: ما طلبه‌ها که به سلاح علم دین و تاریخ مسلح هستیم باید خود را به ابزار هنر نیز مسلح نموده و با ترکیب این دو در کنار تحقیق و پژوهش آثاری ارزشمند و ماندگار خلق کنیم.

وی افزود: به عنوان کسی که بخشی از عمرش را در این راه صرف کرده معتقدم هنرمندان باید در آثارشان از واقعیت‌ها برای مردم بگویند وخلق داستان‌های خیالی که شاید مخاطب از آن تأثیر بپذیرد یا نپذیرد خیلی مفید و اثر بخش نیست باید اثری تولید کنیم و به صحنه ببریم که هم به درد آخرت‌مان بخورد و هم تأثیر مثبتی در زندگی افراد بگذارد.

این هنرمند ادامه داد: باید جمله معروف هنر برای هنر را فراموش کنیم و به مردم یاد دهیم که کمی به آنچه که باید تعهد داشته باشند، متعهد باشند.

کارگردان نمایش «گفت و گوی آب» به وجود استعدادها و توانایی هنرمندان همه شهرستان‌های کشور از جمله ابرکوه اشاره کرد و گفت: ایران سرشار از هنرمندان و استعدادهای بالقوه‌ای است که باید شناسایی و پرورش داده شوند و با خودباوری به اوج برسند.

وی با بیان اینکه به رغم استفاده از نظرات مشاوران مختلف معتقدم هنوز هم نقدهای زیادی بر این نمایش وجود دارد، اظهار داشت: همه عوامل این نمایش در عرصه‌های دیگر مشغول کارند، هیچ کدام به صورت آکادمیک و حرفه‌ای در رشته تئاتر تحصیل نکرده‌اند ولی به عشق آقا ابوالفضل العباس(ع) با گروه همکاری داشتند.

این کارشناس ارشد ادبیات نمایشی در پایان افزود: این کار اولین تجربه گروهی ما در خارج از شهرستان ابرکوه بود که امیدواریم مورد پسند و رضایت مخاطبان قرار گرفته باشد  و نمایشنامه دیگری نیز با تأکید بر وفاداری حضرت ابوالفضل(ع) در دست تدوین است  که محرم سال ۹۷ اجرا خواهد شد.

گفتنی است نمایش میدانی «گفت و گوی آب» به نویسندگی و کارگردانی حجت الاسلام حسین فلاح‌زاده هم‌زمان با دهه آخر ماه صفر از ۲۵ تا ۳۰ آبان در جوار امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد اجرا شد که با استقبال چشمگیر مردم همراه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.