یزد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: احیای وقف در حوزه علم و فناوری از ضرورت های موجود در جامعه است و باید فرهنگسازی بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

فرهنگسازی وقف برای توسعه علم و فناوری ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسین زارع زاده دردیدار با مسئولان پارک علم وفناوری یزد اظهار داشت: استان یزد از لحاظ تعداد موقوفات رتبه ۵ کشور را داراست اما با توجه به اینکه ۷۰ درصد موقوفات در استان یزد، کشاورزی است، با توجه به خشک سالی های اخیراز نظر درآمد در رتبه های پایین قرار گرفته ایم.

وی افزود: حوزه وقف، حوزه بسیار وسیعی است که می تواند تمام نیازهای جامعه را برطرف کند به شرطی که نیازها اولویت بندی شده و بتوانیم واقفین را با توجه به این نیازها  هدایت کنیم.

زارع زاده تصریح کرد: به منظور بهره برداری بیشتر از فضای وقف استان و افزایش درآمد، استفاده از فناوری امری ضروری به نظر می رسد که در همین راستا، خواستار همکاری بیشتر پارک علم و فناوری یزد با این اداره کل هستیم.

معاون فناوری و نوآوری پارک یزد نیز در این جلسه با اشاره به پتانسیل وقف برای توسعه فناوری و توانمندی های فناوران برای بهره برداری هرچه بهتر از موقوفات آمادگی پارک را برای همکاری همه جانبه با اداره اوقاف و امور خیریه یزد اعلام داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.