یزد - استاندار یزد با بیان این‌که ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد ازاین ‌پس هرکجا که مشکلی در آنجا باشد تشکیل جلسه می‌دهد،‌گفت: مدیران استان باید مسائل و حوزه تحت مدیریت خود را از نزدیک بررسی و نسبت به رفع مشکلات استان یزد اقدام کنند.

ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد درهرکجا که مشکلی باشد تشکیل می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمود زمانی قمی در دوازدهمین نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان یزد که در معدن آسمالون شهرستان خاتم برگزار شد، پیروزی محور مقاومت در برابر جبهه شقاوت و شرارت داعش را به فرماندهی معظم کل قوا و همه رزمندگان و عزیزانی که این پیروزی پرافتخار و جاودانه را رقم زندند تبریک و شادباش گفت.

وی بابیان این‌که از این ‌پس و در راستای ایجاد رونق در تولید و اشتغال برنامه داریم تا جلسات ستاد راهبری اقتصادی مقاومتی را به همه شهرستان‌های استان ببریم، افزود: حضور مدیران استان در این نقطه معدنی این پیام را دارد که آنها بدانند که نباید صرفاً پشت میزهایشان و در مرکز استان بنشینند بلکه باید مسئولیت خود را در پهنه استان یزد انجام دهند .

استاندار با بیان این‌که پرداختن به حل اصلی‌ترین مسئله و مشکل کشور و استان یعنی رونق در تولید و اشتغال و مبارزه با بیکاری ما را به اینجا کشانده گفت: این مهم امری است که از رکن رکین نظام یعنی مقام معظم رهبری صادرشده و همه قوا، بخصوص دولت و آقای رئیس‌جمهور در تعقیب آن هستند، بنابراین همه ما به لحاظ اعتقادی و قانونی موظفیم این امور را در دستور کار قرار دهیم و ضمن پیگیری‌های مجدانه آن را تکرار کنیم .

زمانی قمی با اشاره به این‌که ستاد اقتصاد مقاومتی استان از این ‌پس هرکجا که مشکلی در آنجا باشد تشکیل جلسه می‌دهد، ‌تصریح کرد: برخی از مسائل، مشکلات و موانع با دست در دست هم دادن مسئولان استان حل‌وفصل می‌شود و بخش دیگری نیز می‌بایست به مرکز منتقل شود تا تصمیمی برای آن‌ها گرفته شود. تشکیل این جلسات نیز می‌تواند از ۱۰ مشکل یک یا دوتای آن‌ها را حل کند و در نهایت شرایط را به نفع وضعیت رضایت‌بخش و مطلوب‌تر تغییر دهد .

وی خاطرنشان ساخت: دوری و نزدیکی نقاط مختلف استان به مرکز استان دلیلی بر دیده شدن یا نادیده گرفته شدن نیست چرا که ما وظیفه ‌داریم در پهنه‌ای به نام استان یزد که قبول مسئولیت کرده‌ایم وظایف خود را انجام دهیم و به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنیم .

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به مباحث مطرح‌شده از سوی نماینده مردم شهرستان خاتم اشاره کرد و افزود: اگر می‌بینید نماینده مردم دغدغه‌هایی را فهرست می‌کنند در حقیقت ناشی از ذات نمایندگی است وقتی فردی روی صندلی نمایندگی مردم می‌نشیند باید نظارت را در دستور کار خود قرار دهند و نقطه‌ضعف‌ها را تذکر دهد ما نیز باید این موارد را به جان بخریم و با کمک خود ایشان با همین بضاعتی که کشور دارد و همگان از آن مطلع هستند به بندگان خدا خدمت کنیم .

این مسئول تصریح کرد: تصور می‌کنم مبانی دینی و منابع روایی ما نیز همین‌گونه بیان می‌کنند، به‌طوری‌که خداوند برای افرادی که برای بندگانش خدمت می‌کنند بیشترین ارزش را قائل می‌شود .

استاندار خاطرنشان ساخت: قاعدتاً در همه نظام‌های دنیا پل و جاده ساخته می‌شود اما آنچه نظام ما را در خدمت‌رسانی متمایز کرده است انجام کار برای رضا خدا است در نظام جمهوری اسلامی اخلاق جاری است و اقدامات با نیت‌های پاک‌صورت می‌گیرد تا گره‌ای از کار مسلمانی گشوده شود و خداوند متعال به ما لطف و عنایت بیشتری کند .

زمانی قمی با اشاره به این‌که همه مصوباتی که در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی اخذ می‌شود لازم اجرا است و دبیرخانه ستاد مسئول پیگیری آن‌ها است؛ گفت: لازم است برای هر چهار یا پنج جلسه فردی را مسئول رسیدگی برای اجرایی شدن مصوبات کنید .

وی بابیان این‌که مسئول پیگیری مصوبات می‌بایست با حضور در ادارات، اجرایی شدن مصوبات را پیگیری کرده و گزارش آن را به دبیرخانه ارائه کند، عنوان کرد: درصورتی‌که مصوبات بدون دلیل انجام‌نشده باشد مطمئنا قصوری صورت گرفته و اگر اجرایی نشدن آنها دلیلی داشته باشد می‌بایست راهکار بعدی حل مشکل اندیشیده شود .

استاندار یزد بابیان این‌که اگر مصوبه‌ای روی کاغذ آمد به معنای وعده است، خاطرنشان کرد: اگر مسلمانی به وعده خود عمل نکند از سوی جامعه مورد مواخذه قرار می‌گیرد و از همه مهم‌تر اینکه می‌بایست در پیشگاه خداوند متعال پاسخگوی رفتار خود باشد، بنابراین مدیران استان به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند .

زمانی قمی سپس در بخش پایانی سخنانش خطاب به مردم شهرستان خاتم گفت: آمدن مدیران استان به این نقطه معدنی و صنعتی صرفاً برای تشکیل یک جلسه اقتصاد مقاومتی بوده است و سفر ما به شهرستان خاتم و شهرهای مروست و هرات در زمان خود انجام خواهد شد تا علاوه بر شنیدن سخنان شوراهای اسلامی و مردم مشکلات این شهرستان را بررسی کنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.