روز گذشته سرکنسول ایران در کربلا خبر از نامشخص بودن وضعیت حدود ۲۰ زائر اربعین حسینی در کشور عراق را اعلام کرد.

اظهار بی‌اطلاعی مسئولان از مفقود شدن ۲۰ زائر اربعین

قدس آنلاین- روز گذشته سرکنسول ایران در کربلا خبر از نامشخص بودن وضعیت حدود ۲۰ زائر اربعین حسینی در کشور عراق را اعلام کرد.

میرمسعود حسینیان در مورد اخبار منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر گم شدن برخی از اتباع ایرانی در عراق در جریان برگزاری اربعین حسینی و انتشار عکس‌هایی از آن‌ها در فضای مجازی اظهار کرد: در زمان برگزاری این مراسم مجموعه‌ای از نمایندگی‌های ایران در عراق، شهرداری و عتبه مقدسه موضوع گم شدگان را پیگیری می‌کردند و از دیگر سو تعدادی از راهنماهای زوار و کیوسک‌های اطلاع رسانی در نقاط مختلف عراق به خصوص در مسیر نجف و کربلا و همچنین در این دو شهر مستقر شده بودند و به زوار خدمات ارائه می‌کردند. تعداد زیادی از زوار به خاطر پیگیری وضعیت گم شدگان‌شان به این افراد مراجعه کردند و خوشبختانه به نتایج خوبی دست پیدا کردند.

این دیپلمات ارشد ایرانی در عراق افزود: آمار روزانه مراجعه به این کیوسک‌ها به بیش از هزار نفر می‌رسید و همانطور که اشاره شد تعداد زیادی از گم شدگان به خانواده‌ها و یا کاروان‌ها ملحق شدند.

وی ادامه داد: در این ارتباط بر اساس آخرین آماری که مربوط به چند روز اخیر است، ۲۰ درخواست از نمایندگی‌های داخل به تمامی نمایندگی‌های ایران در عراق ارسال شده است و از ما خواسته شده که وضعیت این زوار را پیگیری کنیم.

سرکنسول ایران در کربلا گفت: البته باید به این موضوع توجه داشت که با توجه به اعتبار ۳۰ روزه روادید اربعین حسینی ممکن است برخی از زائران از نجف و کربلا به سامرا و دیگر اماکن مقدس عراق سفر کرده باشند و نباید در مورد وضعیت آن‌ها نگرانی داشت.

این در حالی است که سخنگوی ستاد اربعین کشور در توضیح این خبر، با اعلام بی‌اطلاعی از تعداد افرادی که وضعیت نامشخصی دارند، به خبرنگار ما می‌گوید: تا به امروز که ۲۰ روز از مراسم اربعین گذشته است، هیچ نامه و شکایتی مبنی بر مفقود شدن زائری از زائران اربعین به ستاد مرکزی اربعین کشور نرسیده است. اما وظیفه وزارت امور خارجه و سرکنسولگری‌های ایران در آن کشور است که پیگیر وضعیت شهروندان ایرانی باشند.

شهریار حیدری اضافه می‌کند: البته ممکن است تعدادی بخاطر اتهاماتی مانند مواد مخدر و... توسط پلیس دستگیر شده باشند که باید به وضعیت آنان رسیدگی کرد. اما فعلاً تا روشن شدن کامل موضوع نمی‌توان به این آمار و خبرها اعتنا کرد.

هادی شوشتری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نیز در گفت و گو با ما در خصوص این خبر و تعداد زائران گم شده در کربلا ابراز بی‌اطلاعی کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.