یزد - شهردار یزد گفت: نخاله‌های حاشیه شهر یزد در حال افزایش بوده وعدم وجود گاردریل به منظور مسدود کردن مسیرهای حاشیه شهر یکی از دلایل وجود نخاله‌های مختلف در حاشیه شهر یزد است .

نخاله‌های حاشیه شهر یزد در حال افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان این که توسعه شهر یزد به همتی همگانی و تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی نیاز دارد، اظهار داشت: استفاده مشترک از ظرفیت‌های اجرایی و برنامه‌ریزی تنها راه توسعه شهری در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه یزد از جمله استان‌های شاخص کشور در حوزه تربیت نیروی انسانی قوی و باسواد است، افزود: تدوین برنامه‌های راهبردی و کاربردی از سوی نخبگان یکی از ضرورت‌های اجرایی در راستای توسعه همه جانبه یزد است.

شهردار تعریف راه  های همکاری بین شهرداری و اداره کل راهداری را ضروری دانست و تصریح کرد: شهرداری یزد آماده هرگونه همکاری با دستگاه‌های مختلف استان در راستای توسعه شهر یزد را دارد.

جمالی نژاد تعریف ورودی و دروازه‌های خاص برای شهر یزد را از جمله پیشنهادهای اجرایی در مورد ارتقای نمای بصری ورودی شهر یزد دانست و گفت: یزد یکی از شهرهای غنی از نظر فرهنگی و آثار سنتی است، که باید کمال استفاده از آنها بشود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود نخاله‌های مختلف در حاشیه شهر یزد، افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید نسبت به جلوگیری از تجمع نخاله‌ها در حاشیه راه‌های استان اقدام کند.

وی با بیان این‌که نخاله‌های حاشیه شهر یزد در حال افزایش است، خاطرنشان ساخت: عدم وجود گاردریل به منظور مسدود کردن مسیرهای حاشیه شهر یکی از دلایل وجود نخاله‌های مختلف در حاشیه شهر یزد است وباید یک برنامه‌کارشناسی برای جلوگیری از تخلیه نخاله در حاشیه ورودی یزد تدوین و اجرایی شود.

شهردار یزد نصب دوربین‌های کنترلی را از دیگر راهکارهای جلوگیری از تجمع نخاله‌های مختلف در حاشیه ورودی شهر دانست و کفت: ورودی شهرها مقدمه شهر و فرصت مناسبی برای قضاوت مسافران از فرهنگ و میزان توسعه یافتگی شهر است.

جمالی نژاد افزود: من به عنوان شهردار برای توسعه شهر و رفع نخاله‌های حاشیه شهر بسیار پر انگیزه هستم و هرگونه همکاری که لازم باشد را در این حوزه انجام خواهم داد.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات کاری مشترک با حضور معاونین دو اداره شهرداری و راهداری یکی از مهمترین  و موثرترین اقدامات در راستای توسعه بیش از شهر یزد در حوزه‌های مختلف به ویژه راهداری است.

جمالی نژاد تدوین برنامه‌های مختلف برای ساماندهی و توسعه بیش از پیش راه‌های بین شهری و همچنین استفاده از اتوبوس‌های بین راهی را از دیگر اقدامات حائز اهمیت در راستای توسعه بیش از پیش شهر یزد عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های انسانی استان یزد به منظور جذب منابع مختلف از تهران یکی دیگر از راهکارهای توسعه شهر یزد در حوزه های مختلف است.

شهردارخاطرنشان ساخت: طرح‌های توسعه گذشته یزد باید توسط دستگاه‌های اجرایی استان بازخوانی شده و به منظور تدوین برنامه‌های جدید در اختیار شهرداری قرار گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.