کرج - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج با انتقاد از رویکرد موجود در حوزه فرهنگی شهرداری کرج گفت: اعتبارات این بخش باید در جای خود هزینه شود.

بودجه های فرهنگی شهر کرج در جای خود هزینه شود

اکبر سلیم نژاد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: متاسفانه شهرداری هر کجا که دچار کمبود و نارسایی بودجه ای شده است از اعتبارات فرهنگی برداشت کرده است که این درست نیست.

وی تصریح کرد: اگر شهرداری دچار کمبود اعتبارات در یک بخش می شود باید به شورا متمم بودجه ارائه کند و به نوعی از محل اعتبارات فرهنگی مایه نگذارد.

عضو پارلمان شهری کرج با تاکید براینکه از این پس به شکل صدردرصدی بر هزینه کرد اعتبارات فرهنگی نظارت خواهیم کرد گفت: در شورای چهارم کمیسیون فرهنگی به برنامه های فرهنگی شهرداری نظارت کاملی نداشته است.

وی در توضیح بیشتر افزود: برای عملکرد ۶ ماهه شهرداری کتابی چاپ شده که هزینه ای بالغ بر ۱۶۱ میلیون تومان برای آن صرف شده و متاسفانه به جای  تامین اعتبار آن از محل بودجه روابط عمومی، این هزینه از محل بودجه فرهنگی شهرتامین شده است.

سلیم نژاد با بیان اینکه اگر در گذشته نظارتی بود این اتفاق رخ نمی داد افزود: بودجه های فرهنگی باید در ردیف خود هزینه شود و نباید آن را به بخش های دیگر منتقل کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی براینکه با توجه به وجود اولویت های فرهنگی چه ضرورتی دارد تا بودجه در برخی برنامه ها با خروجی نامناسب هزینه شود بیان کرد: در درجه اول به دنبال این هستیم اعتبارات فرهنگی را بیشتر کنیم ودر ادامه اعتبارات در جای درست خود هزینه شود.

 سلیم نژاد خاطرنشان کرد:  در جلسه ای که با معاون فرهنگی شهرداری کرج داشتیم اعلام شد اعتبارات فرهنگی شهرداری کرج برای سال جاری ۱۴ میلیارد تومان است که البته با رقمی که ما اطلاع داشتیم متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.