معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بازی بومی و محلی لنگ خراسان شمالی در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

بازی «لنگ» خراسان شمالی ملی شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن لنگری در توضیح این خبر افزود: فنون و مهارت ساخت و اجرای بازی بومی و محلی لنگ در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع فرهنگی ناملموس استان خراسان شمالی در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ثبت شد.

وی از بازی بومی و محلی لنگ به عنوان یکی از گنجینه های میراث فرهنگی و ورزشی خراسان شمالی یاد کرد و بیان داشت: بیش از سه سال است که برای احیاء و شناساندن این بازی به نسل های فعلی و آینده در استان حرکت های خوبی انجام شده است.

لنگری اضافه کرد: تشکیل کارگاه های آموزشی در مدارس، ساخت تندیس بازی لنگ و ارسال پکیج کاملی از بازی، ارائه سی دی های آموزشی، توزیع انواع توپ های لنگ به ادارات کل سراسر کشور، دعوت از وزیر وقت در مراسم رونمایی از بازی، ارسال بخشنامه اجرایی به تمام مدارس استان و حمایت و برنامه ریزی مدیران مدارس جهت اجرا در زنگ تفریح، اعزام تیم دانش آموزی بازیکنان لنگ به بازی های بومی و محلی کشوری و اجرا در مراسم افتتاحیه و تشکیل جشنواره های دانش آموزی درون استانی گوشه ای از فعالیت هایی بوده که برای شناساندن این بازی در کشور و در عرصه بین المللی صورت گرفته است.

به گفته وی برای اولین بار در مسابقات کشوری ١٨ تا ٢٢ مردادماه سال جاری در شهرکرد بازی لنگ به عنوان یکی از بازی های اختیاری در سین برنامه های مسابقات قرار گرفت و جهت آشنایی و آمادگی همه استانها کارگاه آموزشی این فعالیت مفرح ورزشی هم در حاشیه برنامه های مسابقات تدارک دیده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.