کرج- سیزدهمین دوره مسابقات کشتی بین المللی جام شاهد در حالی با کسب عنوان قهرمانی تیم های ملی جوانان آزاد وفرنگی کشورمان به پایان رسید و با ماندگاری جام در کشورمان همراه شد که میزبانی خوب البرز از این رویداد بین المللی کشتی به چشم آمد.

جام در ایران ماند، میزبانی خوب البرز به چشم آمد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، این رویداد بین المللی شنبه شب گذشته و پس از ۴ روز رقابت کشتی گیران ایرانی وخارجی در سالن انقلاب اسلامی کرج پایان یافت تا تجربه ای گرانبها در میزبانی از یک رویداد برون مرزی برای استان نوپای البرز حاصل شود.

در مسابقات رشته فرنگی که روزهای ۷ و ۸ آذرماه با حضور ۸ کشور خارجی و پنج تیم از کشورمان در سالن انقلاب شهر کرج برگزار شد در پایان تیم ایران الف به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت وتیم های روسیه وایران توسعه در جایگاه دوم سوم قرار گرفتند.

ایران البرز، آذربایجان، ایران ب، گرجستان، قرقیزستان، ارمنستان، ایران (کرمان)، ترکیه، لبنان و سوریه به ترتیب عنوان های چهارم تا سیزدهم را از آن خود کردند.

در کشتی آزاد جام شاهد نیز که با حضور ۹ کشور خارجی و ۴ تیم از کشورمان در روزهای ۱۰ و ۱۱ آذرماه در سالن انقلاب شهر کرج برگزار شد در پایان تیم ایران  الف با شکست تیم روسیه به عنوان قهرمانی رسید و ارمنستان در جایگاه سوم جای گرفت.

همچنین تیم های مغولستان، آذربایجان، ترکیه، ایران ب، ایران البرز، اوکراین، قزاقستان، بلاروس، سوریه و ایران توسعه در رتبه های چهارم تا سیزدهم قرار گرفتند.

رییس هیئت کشتی استان البرز در خصوص کم وکیف مسابقات جام شاهد به خبرنگار قدس آنلاین گفت: به واقع روزهای پرکار وشلوغی را در یک ماه اخیر سپری کردیم و خوشحالم که ماحصل این تلاش شبانه روزی رضایت تیم های داخلی و مهمانان خارجی بود.

حمید یاری افزود: ما از اواسط آبان ماه با میزبانی مسابقات کشتی آزاد وفرنگی جوانان کشور کار را شروع کردیم ودر ادامه در 2 بازه زمانی ۵ روزه میزبان مسابقات بین المللی کشتی جام کودک و جام شاهد بودیم.

وی با تاکید براینکه سازماندهی و برگزاری این مسابقات از آماده سازی سالن تا پذیرش، اسکان، برگزاری مسابقات و بدرقه تیم ها کاری بسیار سنگین و دشواری بود گفت: این حجم وسیع کار با تلاش دلسوزانه اعضای هیئت کشتی و حمایت های فدراسیون کشتی واداره کل ورزش وجوانان البرز به خوبی انجام شد و خاطره ای خوب در ذهن کشتی گیران داخلی و خارجی نقش بست.

رییس هیئت کشتی استان البرز تجربه اندوزی کشتی گیران این استان در مصاف با چهره های برتر خارجی در رده جوانان را یکی دیگر از دستاوردهای ارزشمند جام شاهد عنوان کرد و گفت: چنین فرصت نابی برای کشتی گیران البرزی کمتر پیش می آمد تا با برترین های کشورهای مختلف تقابل کنند.

وی درپایان اشاره ای هم به ارزیابی نماینده اتحادیه جهانی کشتی کرد و گفت: هم در مسابقات جام کودک وهم در جام شاهد هر دو نماینده اتحادیه جهانی کشتی فرایند میزبانی البرز را مثبت دانستند و با ابراز رضایت از شرایط میزبانی نمره قبولی را به البرز دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.