کرج- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرزبا بیان اینکه در سال ۹۶ شاهد افزایش سرمایه گذاری در سطح این استان بوده ایم گفت: قرارداد واگذاری از طریق شرکت شهرک های صنعتی استان نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

رشد قرارداد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی البرز

به گزارش قدس آنلاین، جهانگیر شاهمرادی اظهار کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری در راستای اشتعال زایی و توجه به تولید داخلی باید روی به حمایت از صنایع کوچک و متوسط آوریم.

وی تصریح کرد: آن چیزی که تحول در جامعه ایجاد خواهد کرد همین صنایع کوچک و متوسط است و با توجه به نام گذاری های سال های اخیر و اشاره به تولید وظیفه سنگینی بر عهده شرکت شهرک های صنعتی گذاشته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز با تاکید بر اینکه علت اهمیت صنایع کوچک انعطاف پذیری آنها در مقابل نوسانات اقتصادی است گفت: امکان تغییر محصول، حجم سرمایه گذاری کم، راه اندازی در حداقل زمان از دیگر مشخصه های ایجاد صنایع کوچک است.

شاهمرادی در ادامه گفت: با توجه به اینکه صنایع کوچک نیاز به آموزش سطح بالایی ندارد و از آنجایی که علت موفقیت واحدهای بزرگ که توانسته اند رونق یابند شروع  از واحدهای کوچک بود باید در راستای حمایت از صنایع کوچک و متوسط تلاش می کنیم.

وی با تاکید به اینکه ۴۵ درصد اشتغال کشور بر عهده صنایع کوچک و متوسط است افزود: از لحاظ اشتغال در مقایسه با کشورهای توسعه یافته برابری داریم ولی ارزش افزوده ای که اتفاق می افتد ۱۷ درصد برای کشور است که این رقم برای کشورهای توسعه یافته ۳۵ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.