اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته به دلیل همزمانی ارایه بودجه با تدوین برنامه ششم و انتخابات، بودجه ۹۶ منطبق با برنامه ششم تنظیم نشد اما بودجه ۹۷ باید با این برنامه مطابقت داشته باشد.

بودجه ۹۷ دولت باید با برنامه ششم مطابقت داشته باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمیدرضا فولادگر شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سهام عدالت، تصریح کرد:سهام عدالت تاحدی اجرا شد اما بخشی هم اجرا نشد، حدود ۵۰ میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفتند و پس از ۱۰ سال ارزش سهم هر نفر ۵۰۰ هزار تومان شده که ۶ دهک را شامل می‌شد، ۲ دهک پایین را دولت نیمی از هزینه را پرداخت کرده به همین دلیل حدود یک میلیون تومان قیمت سهامشان شده است.

وی افزود: دولت فراخوان داد تا کسانی که می‌خواهند مابقی سهم خود را هم بخرند که از این طریق طی دو مرحله ۲۶ میلیارد تومان سهام خریداری شد، البته به طور کلی خیلی استقبال نشد.

رئیس کمسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی با بیان این که در مجموع ۲۲ هزار میلیارد تومان کمتر از آنچه در مورد آرش سهام پس از ۱۰ سال پیش‌بینی شده بود محقق شد، گفت: مردم هنوز مالک سهام نشده‌اند، دولت ادعا می‌کند در شرایط فعلی امکان اجرای کامل نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: طرح حمایت از صنایع‌دستی که می‌تواند برای اصفهان مهم و تأثیرگذار باشد، در مرحله رفع ایرادات شورای نگهبان است، این طرح بیمه اساتید هنرهای دستی، تسهیلات، معافیت از مالیات، آموزش و ... را شامل می‌شود.

وی افزود: صنایع‌دستی فصل مشترک صنعت و هنر است و از سوی دیگر با کمترین هزینه می‌توان فرصت‌های شغلی ایجاد کرد و در راستای اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه تقویت و توسعه نظام استاندارد ملی، ادامه داد: برای بررسی این لایحه کمیسیونی مشترک ایجاد شد چون مربوط به حوزه‌های مختلف است؛ محل بحث در موضوع استاندارد این است که بخش‌های مختلف شامل استاندارد، غذا و دارو و در برخی موارد دامپزشکی هم ورود می‌کنند.

فولادگر خاطرنشان کرد: در رابطه با کالا و تجهیزات پزشکی پافشاری کردیم که نهایتاً لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و در آن جا نظر مجلس شورای اسلامی به تائید رسید، نظر ما این است که مؤسسه استاندارد و وزارت بهداشت باید در این خصوص به توافق برسند.

وی بیان کرد: با تصویب این لایحه مؤسسه استاندارد به سازمان ملی استاندارد تبدیل می‌شود و مثل سازمان محیط زیست زیر نظر رئیس جمهور خواهد بود، رئیس استاندارد هم از سوی رئیس جمهور معرفی می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این کمیسیون این دوره هم مانند دوره‌های قبل تشکیل شد، عنوان کرد: در ۴ حوزه اصل ۴۴، تولید داخل، کسب و کار و اشتغال ذیل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مباحث را دنبال می‌کنیم؛ گزارش ابتدایی این کمیسیون که شامل ۶۰ صفحه به علاوه ۲۰ صفحه پیوست بود در هفته گذشته در مجلس قرائت شد.

رئیس کمسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در خصوص واگذاری‌ها حوزه‌های سلامت، آموزش و فرهنگ مستثنا و منوط شد که دولت تا یک سال بعد لایحه بیاورد که نیاورد، گفت: توقف واگذاری ۴ باشگاه ورزشی دولتی در دوره یازده موضوع عجیب و قابل تأملی بود چرا که به صورت ناگهانی این باشگاه‌ها را فرهنگی عنوان کردند و دولت از واگذاری منصرف شد.

وی توضیح داد: دو تیم نفت و راه‌آهن واگذار شد اما پرسپولیس و استقلال بعد از ۴ بار مزایده اعلام کردند که فرهنگی هستند و قابل واگذاری نیست، این در حالی است که وقتی فدراسیون آسیا ۱۵ سال قبل لیگ ایران را حرفه‌ای اعلام کرد مشروط به این بود که تیم‌ها سهامی عام بشوند؛ از طرفی در قانون پنجم تأکید کرده که دولت نباید در ورزش حرفه‌ای ورود کند.

فولادگر با انتقاد از بودجه بالای این دو باشگاه یادآور شد: رشته‌های مختلف درگیر چند ده میلیون پول هستند و توانایی کسب رتبه در جهان را دارند اما باشگاه‌های فوتبال ده‌ها میلیارد هزینه برای دولت ایجاد می‌کنند.

استاندار اصفهان باید موانع سرمایه‌گذاری را بررسی و برطرف کند

رئیس کمسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی پیرامون شرایط کسب و کار گفت: دولت‌های نهم و دهم قانون بهبود کسب و کار را اجرا نکرد، دولت یازدهم هم که شروع کرد بیش از نیمی از احکام آن را هنوز اجرا نکرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل استان اصفهان ابراز داشت: با استقرار استاندار جدید که در کنار تجربه جایگاه سیاسی، سابقه فعالیت اقتصادی داشته امیدواریم وضعیت صنعت در استان بهبود پیدا کند؛ اصفهان در گذشته جلودار بوده اما امروز عقب افتاده است، استاندار اصفهان به عنوان نخستین اولویت باید موانع سرمایه‌گذاری را بررسی و برطرف کند.

رئیس کمسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لازمه این موضوع آن است که استاندار نگاه سیاسی نداشته باشد و از تمامی ظرفیت‌های استان استفاده کند، این را به شهردار هم گفته‌ایم که به نظر می‌رسد تا الآن به یک گروه سیاسی خاص بسنده کرده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار قدس پیرامون بودجه سال آینده گفت: آن طور که گفته شده هفته آینده دولت بودجه را به مجلس تحویل می‌دهد؛ سال گذشته به دلیل همزمان با تدوین برنامه ششم و انتخابات، بودجه ۹۶ را نتوانستیم منطبق کنیم، نخستین درخواستمان این است که بودجه ۹۷ با برنامه ششم مطابقت داشته باشد.

وی اضافه کرد: توقع داریم ظلمی که به برخی استان‌ها از جمله اصفهان در خصوص سهم اعتبارات می‌شود اصلاح شود، درآمدی که برای کشور ایجاد می‌کنیم دوم هستیم اما سرانه استان ما ۲۹ است؛ در خواست دیگرمان این است که پروژه‌های ملی که بودجه‌های خیلی کمی تعلق می‌گیرد از جمله آب، مترو، فاضلاب، راه و ... به صورت ویژه دیده شوند.

فولادگر در رابطه با توسعه فرودگاه اصفهان عنوان کرد: فرودگاهمان شایسته اصفهان نیست، ایرلاین‌های خارجی زیادی می‌خواهند دفتر داشته باشند چون موقعیت ما استراتژیک است؛ قراردادی بین وزارت اقتصاد، دفاع و شرکت فرودگاه‌ها منعقد شده تا زمین‌های ارتش خریداری یا تهاتری در اختیار فرودگاه برای توسعه قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.